STADIUL AUTOSTRAZII BACAU-PASCANI – De anul viitor se va circula pe toti cei 77 de km ai Autostrazii Bacau-Pascani, dar si de la Pascani la Bucuresti. Lucrarile sunt avansate pe toate trei loturile

Pana la sfarsitul anului viitor se va circula pe autostrada A7 a Moldovei de la Pascani pana la Bucuresti, spune ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Acesta a amers pe santierul din zona municipiului Pascani, la turbionul care face legatura dintre autostrada A7 si A8. Oficialul a spus ca Autostrada Unirii, Autostrada A8, este un proiect prioritar si va fi construita din bani europeni.

Monitorizez indeaproape si lucrarile pe cel de-al treilea Lot al Autostrazii Bacau- Pascani (Mircesti- Pascani)! Astazi am vazut santierul Nodului turbion din apropierea orasului Pascani. Stadiul fizic este ceva mai mic, de aproximativ 22%, din motive provocate de conditiile meteorologice. Stadiul total al lucrarilor pe cei 28,09 km este de 25%. Constructorul promite ca se va mobiliza, astfel incat toata aceasta Sectiunea de 77,38 km din Autostrada Moldovei sa ajunga la un stadiu de 60% pana la final de an”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Acesta anunta o mobilizare buna pe santierele Autostrazii Bacau- Pascani, parte a A7 (Autostrada Moldovei).

In ciuda problemelor cauzate de conditiile meteorologice, stadiile fizice ale lucrarilor sunt destul de avansate, raportat la termenii contractuali. Sunt stadii fizice cuprinse intre 25% si 28%, dar sunt si sectoare, cum este aici pe Lotul 1 (Saucesti- Trifesti) unde nodul rutier de la Saucesti a ajuns la 35%! Sunt convins ca, pe masura ce vremea se imbunatateste, lucrarile vor evolua intr-un ritm accelerat”, a precizat Grindeanu.

Potrivit acestuia, in nodul de langa Pascani, avem cea mai mare intersectie din tara, intersectia celor doua autostrazi extrem de importante – A7 si A8.

Am vazut tot traseul autostrazii inceputa, ma refer la faza de executie, in urma cu un an si un pic. Sa stiti ca raman optimist in ceea ce am spus, in sensul ca acele sase noduri si jumatate ce am spus ca vor fi finalizate anul acesta, vor fi finalizate. Contractual, cred ca ar fi trebuit sa fie patru dintre ele: doua intre Ploiesti-Buzau si inca doua intre Buzau-Focsani. Vor fi terminate sase si jumatate. Jumatatea e acea legatura de la Adjud care va fi folosita pe post de centura si va ajuta foarte mult la trafic. Celelalte sase si jumatate, fiindca vorbim de 13 loturi din A7, vor fi finalizate anul viitor. La sfarsitul anului viitor se va circula de aici, de la Pascani pana la Bucuresti, pe autostrada, a afirmat ministrul.

Pentru Autostrada A8 exista un contract atribuit de la Leghin la Targu Neamt. Este totodata in licitatie in acest moment tronsonul Leghin-Pipirig.

Se termina documentatia si studiile de fezabilitate si pentru celelalte tronsoane ca sa trecem Carpatii”, a declarant ministrul.

Pentru partea de la Targu Neamt-Iasi-Ungheni, care face legatura spre Chisinau, studiul de fezabilitate se termina pe parcursul acestui an.

Deci vom putea pana la sfarsitul anului 2025 sa scoatem la licitatie si aceasta legatura. Eu cred ca e o treaba importanta sa facem legatura cu Pascaniul sa se poata merge in jos, spre Bucuresti, pe autostrada, si, bineinteles, cu A8 peste Carpati”, a explicat ministrul Grindeanu.

Stadiul fiecarui lot al Autostrazii Bacau-Pascani

La randul sau, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, anunta ca anul viitor se va circula pe toti cei 77,38 km ai Autostrazii Bacau-Pascani.

Dupa verificarea lucrarilor pe cele trei loturi ale acestei autostrazi pot spune ca progresul fizic in santier dar si in mai multe puncte cheie imi ofera aceasta certitudine. Constructorul lucreaza acum pe intregul santier cu peste 600 de muncitori si mai mult de 330 de utilaje, A crescut si mobilizarea la nodul turbion, construit pe lotul 3 (Mircesti-Pascani), care va face legatura dintre A7 si A8”, spune Pistol.

Acest nod, unic pana acum in Romania, are un diametru de aproape 2 km si o lungime insumata a bretelelor de acces de aproximativ 15 km.

Constructia Autostrazii Bacau – Pascani este finantata prin PNRR si are o valoare totala de 4,66 miliarde de lei (fara TVA).

Seful CNAIR a verificat si evolutia lucrarilor si pe santierul de 18,9 km aferenti Lotului 2 Trifesti- Gheraesti, din Autostrada Bacau- Pascani (A7).

Nodul rutier de la Cordun are un stadiu fizic de 35%. ”Ceea ce ne face optimisti cu privire la finalizarea lucrarilor anul viitor si darea in circulatie”, spune Pistol.

Si pe lotul 2 (Trifesti – Gheraesti) al Autostrazii Bacau – Pascani lucrarile evolueaza bine, afirma el.

Pe cei 18,9 km ai acestui lot din Autostrada Moldovei (A7) constructorul roman (Spedition UMB) a ajuns la un stadiu fizic de 27%.

Cu un progres de 35% si la nodul rutier de la Cordun lucrarile sunt mai avansate fata de media acestui lot.

Cu o valoare de 1,27 miliarde de lei (fara TVA) si lotul 2 (Trifesti-Gheraesti) trebuie finalizat anul viitor (2025).

Pe lotul 1 al Autostrazii Bacau-Pascani (sectiune a A7), intre Saucesti si Trifesti, progresul fizic e de 27%.

Constructorul (Spedition UMB) este bine mobilizat in santier, iar in zona nodului rutier de la Saucesti, unde lucrarile sunt mai avansate, a ajuns la 35%.

Vremea s-a ameliorat si de acum inainte ma astept ca lucrarile sa evolueze si mai bine”, mai spune el.

Acest lot, cu o lungime de 30,3 km, are termen contractual de finalizare anul 2025.

Valoarea constructiei, finantate prin PNRR, este de 1,63 miliarde de lei (fara TVA).

Autostrada Bacau – Pascani face parte din reteaua rutiera TEN-T Central, obiectivul fiind, de asemenea, cuprins in Master Planul General de Transport al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 666/2016.

Autostrada Bacau – Pascani strabate teritoriul administrativ a trei judete:

  • judetul Bacau, de la km 0+000 la km 21+217
  • judetul Neamt, de la km 21+217 la km 49+299
  • judetul Iasi, de la km 49+299 la km 77+393,7.

Autostrada Bacau – Pascani are o lungime de 77,39 km si se imparte in 3 tronsoane distincte, astfel:

– Lotul 1 (km 0+000 – Km 30+300), intre UAT Saucesti (BC) si Trifesti (NT);

–  Lotul 2 (km 30+300 – Km 49+299), intre Trifesti (NT) si Gheraesti (NT);

–  Lotul 3 (km 49+299 – Km 77+393.7), intre Mircesti [IS] si Pascani [IS].

Pentru proiectul autostrazii Bacau – Pascani a fost obtinut Avizul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii nr. 38/47 din data de 8 aprilie 2022 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice faza „studiu de fezabilitate” si a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu numarul 528 din data de 30 mai 2022, Hotararea Guvernului nr. 688/2022 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii „Autostrada Bacau – Pascani”, judetele Bacau, Neamt si Iasi.

Articolul precedentRUTA INEDITA – Azerbaijan Airlines a lansat zboruri directe intre Bucuresti si Baku, dupa numai doua luni de pregatiri
Articolul următorGRAMPET A INAUGURAT TERMINALUL DE LA DORNICESTI – Cel mai mare terminal de transbordare a cereralelor din Europa, construit cu 10 milioane euro, a fost pus in functiune. La ceremonia de inagurare a fost evidentiata importanta majora a acestui Complex. Gruia Stoica, presedintele Grampet Group: „Terminalul va deveni un punct strategic pentru fluidizarea traficului de cereale de la granita cu Ucraina in Portul Constanta”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.