CFR a lansat licitatiile pentru modernizarea a inca doua loturi din Calea Ferata CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBES. Compania vrea sa achizitioneze cu 7,35 MILIARDE LEI fara TVA serviciile de proiectare si executie lucrari de modernizare a infrastructurii feroviare pe LOTUL 3 IGIROASA – DROBETA TURNU SEVERIN si LOTUL 6 PO POARTA – CARANSEBES.
Valoarea financiara totala estimata a celor 2 contracte este de 7,35 miliarde lei fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Durata de implementare a fiecarui contract este de 72 luni, din care 12 luni pentru proiectare si 60 de luni pentru executie.
Termenul limita pentru primirea ofertelor este 1 iulie 2024.
Achitiile publice pentru LOTURILE 3 si 6 prevad proiectarea si executia lucrarilor de modernizare pe un traseu de circa 78,4 km, din lungimea totala a tronsonului, si sunt licitate individual astfel:
Procedura 1
- LOT 3: IGIROASA (CAP Y) – DROBETA TURNU SEVERIN (Cap X ), km 331+000 – 362+632 (41,234 km). Valoarea financiara estimata a contractului: 167.135.556,63 lei fara TVA
Procedura 2
- LOT 6: PO POARTA – CARANSEBES km 436+887 la Caransebes, km 474+046 (37,160 km). Valoarea financiara estimata a contractului: 208.020.546,24 lei, fara TVA
Scopul general al implementarii proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATA CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBES (225,287 km) vizeaza:
– imbunatatirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre viteza de 120 km/h si cea de 160 km/h;
– modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea tronsonului (25 kV);
– marirea capacitatii de tranzit;
– asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare, facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;
– modernizarea statiilor si a haltelor de miscare;
– modernizare poduri, podete
– reabilitarea/modernizarea cladirilor statiilor de calatori, incluzand constructiile pasarelelor si/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
– montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– instalatii de centralizare electronica noi, in statii si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– reducerea valorii maxime a declivitatii pe sectiunile unde aceasta depaseste 18‰