AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI – A inceput forarea pilotilor pe sectiunea montana 3 Cornetu-Tigveni. Care este stadiul lucrarilor pe santier

A inceput forarea pilotilor de proba pe una din sectiunile montane ale Autostrazii Sibiu-Pitesti A1, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, care a fost pe santierul Sectiunii 3 Cornetu-Tigveni a Autostrazii Sibiu-Pitesti A1.

Pilonii sunt necesari testarii acestora in conditiile geotehnice specifice zonei – in total, vor fi forati 21 piloti de proba, cate 3 piloti in 7 zone diferite ale amplasamentului. Pana acum, au fost forati pilotii din 4 zone, iar la sfarsitul saptamanii va incepe si testarea acestora de compresiune si smulgere. Adancimea de foraj a acestora variaza intre 25 si 40 de metri.

Oficialul a postat si IMAGINI VIDEO de pe santier.

Stadiul lucrarilor este urmatorul:

  • este in curs de desfasurare activitatea de cercetare a siturilor arheologice;
  • a fost finalizata activitatea de defrisare in afara Fondului Forestier;
  • este in curs de finalizare activitatea de defrisare in Fondul Forestier;
  • este in curs de finalizare Proiectul pentru Autorizatia de Construire, urmand a fi predat luna aceasta;
  • continua lucrarile de amenajare a organizarii de santier in comuna Cepari, pe un teren de 7 hectare, unde vor fi amplasate birourile administrative, dar si statiile proprii de asfalt si beton;
  • este in curs de executie punctul de lucru Racovita, pe un teren de 4 hectare, care va cuprinde birouri administrative, laborator, 2 statii de betoane, poligon de prefabricate.

Inceputul organizarii de santier este unul bun si suntem increzatori ca antreprenorul va repeta organizarea si mobilizarea buna de pe Sectiunea 5, acolo unde lucrarile sunt in avans fata de grafic”, afirma Irinel Scriosteanu.

Contractul aferent acestei sectiuni prevede constructia a:

  • 37,40 km de autostrada
  • 96 de poduri si viaducte
  • un tunel cu o lungime de 1,7 km, care va fi cel mai lung tunel de autostrada din Romania
  • 1 ecoduct in zona localitatii Calinesti, care va traversa raul Olt, calea ferata si DN7
  • doua noduri rutiere: Cornetu si Rudeni
  • 2 spatii de servicii
  • 1 Centru de Intretinere si Coordonare

Aceasta sectiune face parte din cel mai important proiect de infrastructura rutiera prevazut in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat in perioada 2020-2021 si, totodata, prevede cele mai complexe lucrari, avand in vedere dificultatea data de zona montana in care se afla traseul autostrazii, fiind si prima trecere la nivel de autostrada peste Carpati.

Autostrada Sibiu – Pitesti A1 va avea o lungime de 122 de km, este impartita in 5 sectiuni, dintre care Sectiunea 1: Sibiu – Boita (13,17 km) a fost data in trafic in decembrie 2022. Autostrada Sibiu – Pitesti va lega Centrul si Vestul Romaniei de reteaua europeana de autostrazi, fiind parte importanta a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

Articolul precedentDEPOU PENTRU TRENURILE ELECTRICE – Alstom a construit in Bucuresti primul depou nou de mentenanta din Romania destinat trenurilor electrice
Articolul următorO NOUA AUTOSTRADA IN LICITATIE – Documentatia pentru contractul necesar constructiei Autostrazii Litoralului de 30 de km a fost trimisa la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.