Ministerul Transporturilor a pregatit un proiect ce are ca scop realizarea „Drumului de legatura intre A1 si DN 7 (DJ 711A)” ca drum cu patru benzi de circulatie, in vederea asigurarii infrastructurii de baza necesara cererii de transport in crestere. Necesitatea implementarii proiectului „Drum de legatura intre A1 si DN 7 (DJ 711A)” a fost identificata si cuantificata la nivel general prin Master Planului General de Transport al Romaniei. Drumul de legatura intre A1 si DN 7 (DJ 711A) este identificat in Master Planul General de Transport ca: ”A1 — Titu — Baldana — Targoviste — Sinaia”, respectiv sectorul A1 – Titu.
Dupa aprobarea hotararii de guvern va urma faza de contractare a executiei care va fi finantata cu fonduri europene in cadrul Programului Transport 2021-2027 si de la bugetul national. Principalii indicatori tehnico-economici ai proiectului au fost aprobați cu Avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr.1/5.01.2024.
Actualul pod peste Arges va fi dublat. Lungimea traseului drumului este de 14 km iar latimea platformei este de 19 metri (4 benzi), arata un proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii “Drum de legatura intre A1 si DN 7 (DJ 711A) – Largire la 4 benzi de circulatie”, judetele Giurgiu si Dambovita.
Valoarea totala a investitiei este de 483.860.000 lei.
Durata de executie a obiectivului de investitii este de doi ani.
Drumul de legatura este dotat cu sistem de monitorizare a traficului.
Conform Normativului pentru evaluarea starii de degradare a imbracamintei bituminoase pentru drumuri cu structuri rutiere suple si semirigide indicativ AND 540-2003, drumul judetean se incadreaza la calificativul de stare tehnica rea.
Traseul de drum propus are o lungime de 14 km. Dupa desprinderea din A1, pe primii doi kilometri drumul de legatura se suprapune cu DJ 711A, traversand raul Arges. Parasind traseul DJ711 A, drumul proiectat traverseaza drumul judetean DJ 401A, care face legatura intre localitatile Potlogi si Zidurile, iar apoi traverseaza drumul comunal DC 68, care face legatura intre localitatile Pitaru si Odobesti, pentru ca in final sa intersecteze DN 7, in zona localitatii Titu.
De la km 0+980 la km 1+640, traseul proiectat se desprinde din DJ 711A, iar de la km 2+740 paraseste drumul judetean existent.
Categoria de importanta a obiectivului este „deosebita” (B), iar categoria drumului, din punct de vedere functional si al traficului se incadreaza in clasa tehnica II.
Elementele geometrice in plan (aliniamente, curbe) vor fi cele corespunzatoare pentru viteza de proiectare de 100 km/h, conform prescriptiilor STAS 863/85.
La km 0+900 – stanga si km 2+500 – dreapta, se vor amenaja parcari cu sisteme de cantarire statice.
Intre km 2+830 si km 13+935 se vor amplasa de o parte si de alta a drumului, perdele forestiere ca sisteme de protectie impotriva inzapezirilor.
Iluminatul rutier este prevazut a se realiza cu un sistem de telegestiune, ce utilizeaza lampi tip LED. Vor fi iluminate toate intersectiile giratorii, accesul la benzinaria de la Nodul Corbii Mari, pasajul peste autostrada A1, podul peste raul Arges si parcarile cu sistem de cantarire static.
”Pe langa beneficiile economice pe care le va genera, constructia drumului de legatura va genera efectele pozitive asupra gradului de ocupare a fortei de munca care se estimeaza la un numar de 33 angajati pentru perioada executiei lucrarilor, va conduce la reducerea uzurii autovehiculelor si reducerea timpilor de parcurs”, se arata in Nota de fundamentare.
Traseul se desprinde din autostrada A1 la nodul rutier de la Corbii Mari (km 49+400 – A1), traseul drumului de legatura se suprapune cu drumul judetean DJ 711A pana la km 0+980. La km 1+640 revine pe traseul drumului judetean, traverseaza raul Arges la km 1+840, si se desprinde definitiv de drumul judetean la km 2+740. Apoi drumul de legatura traverseaza DJ 401A la km 6+620, care face legatura intre localitatile Potlogi si Zidurile, traverseaza drumul comunal DC 68 la km 10+520, care face legatura intre localitatile Pitaru si Odobesti, pentru ca in final sa intersecteze DN 7, in zona localitatii Titu la km 14+003.
- Profilul longitudinal
Latimea platformei este de 19 m, din care: partea carosabila: 4×3,50 m = 14 m latime; banda mediana: 2 m latime; acostament 2×1,50 m (din care 2 x 0,75 m benzile de incadrare cu aceeasi structura rutiera ca si carosabilul); spatiu pentru parapete 2×1 m = 2 m.
Intersectii giratorii
Se vor amenaja 7 intersectii giratorii:
Giratia 1 km 0+340 (Artera) – cu Autostrada A1 (sensul Pitesti-Bucuresti): La inceputul traseului s-a tratat unitar nodul rutier format pentru desprinderea din autostrada. Intersectie giratorie la km 0+340 asigura accesul pe drumul de legatura dinspre Pitesti si iesirea pe autostrada A1 spre Bucuresti.
Giratia 2 km 0+310 – cu Autostrada A1 (sensul Bucuresti-Pitesti): La pozitia kilometrica 0+310 a fost proiectat un sens giratoriu, care sa asigure intrarea pe drumul de legatura dinspre Bucuresti si iesirea pe autostrada A1 spre Pitesti.
Giratia 3 km 1+535 – cu DJ 711A: La km 1+535 (intersectia cu DJ 711A) a fost proiectat un sens giratoriu, care sa asigure accesul la zona industriala de pe drumul judetean.
Giratia 4 km 2+760 – cu DJ 711A: La km 2+760 (intersectia cu DJ 711A) a fost proiectat un sens giratoriu, care sa asigure accesul la carierele de balast din zona raului Arges si legatura cu localitatea Potlogi.
Giratia 5 km 6+620 – cu DJ 401A: La km 6+620 (intersectia cu DJ 401A) a fost proiectat un sens giratoriu, care sa asigure legatura cu localitatile Potlogi si Zidurile. Principalele elemente ale acestui sens giratoriu sunt urmatoarele: Raza interioara = 14 m; Raza exterioara = 28 m; Lungimea insulei separatoare denivelate = 33 m.
Giratia 6 km 10+535 – cu DC 68: La km 10+535 (intersectia cu DC 68) a fost proiectat un sens giratoriu, care sa asigure legatura cu localitatile Pitaru si Odobesti.
Giratia 7 km 14+003 – cu DN 7: In vederea eliminarii posibilelor congestii de trafic, s-a prevazut un sens giratoriu la finalul proiectului km 14+003, intersectia cu DN 7.
Poduri/ pasaje
Pasaj pe DJ 711A peste A1 la km 49+400
DJ 711A traverseaza autostrada Bucuresti – Pitesti la km 49+400, in comuna Corbii Mari, pe un pasaj cu 4 deschideri de (12+ 18+ 18+ 12) m si lungimea totala de 68,25 m.
Conform expertizei tehnice, podul se afla intr-o stare nesatisfacatoare, cu elemente constructive intr-o stare avansata de degradare, fiind necesare lucrari de reabilitare a podului. Pe timpul executiei lucrarilor circulatia se poate desfasura pe jumatate de cale sau pe o varianta ocolitoare, cu semnalizarea corespunzatoare a circulatiei inclusiv pe timpul noptii.
Pasajul proiectat se va dispune joantiv fata de pasajul existent, asigurandu-se o distanta de 50 cm intre grinzile de parapet are celor doua pasaje. Pasajul nou proiectat are 4 deschideri de 12+18+18+12 m si lungimea totala de 68,26. Pasajul a fost proiectat pentru a asigura in mod corespunzator un trafic de perspectiva (previzionat ca trafic foarte greu), avand doua benzi de circulatie.
Latimea partii carosabile este de 7,80 m. Pasajul este prevazut cu un trotuar cu latimea totala de 1,85 m si latimea utila de 1 m, pozitionat pe partea opusa fata de trotuarul pasajului existent. Latimea totala a pasajului este de 10,40 m. Pentru scurgerea apelor meteorice, podul este prevazut cu guri de scurgere si tuburi prelungitoare ce conduc apele contaminate catre 2 separatoare de hidrocarburi.
Pod peste raul Arges la km 1+832
Drumul de legatura traverseaza raul Arges la km 1+832, pe podul existent pe drumul judetean DJ 711A (km 36+904), intre localitatile Potlogi si Corbii Mari, judetul Dambovita. Podul are 5 deschideri (5 x 30,90 m) si lungimea totala de 162,20 m. Podul a fost consolidat in anul 2012.
Latimea podului este de 10,40 m din care: partea carosabila cu latimea 7,80 m, doua trotuare cu latimea de 1 m (latimea utila 80 cm) si 2 lise pentru parapet cu latimea de 30 cm. Albia Raului Arges se va curata de plutitori si material aluvionar.
Caracteristicile podului nou: Schema statica a podului este: grinzi simplu rezemate.
Podul nou va avea 5 deschideri de (30,90 + 30,90 + 30,84) m + (30,78 + 30,79) m si lungimea totala de 161,96 m. In sectiune transversala podul are latimea de 10,30 m, din care partea carosabila de 7,80 m si un trotuar situat in aval de 1,75 m.
Pod peste raul Sabar la km 7+585
La km 7+585 (km 7+543,25), traseul noului drum proiectat intersecteaza raul Sabar.
Podul proiectat are o singura deschidere de 27 m si lungimea totala de 37 m. In sectiune transversala podul are latimea de 20,30 m, din care partea carosabila de 16,80 m si doua trotuare de 1,75 m fiecare.
Pod peste raul Suta la km 10+143
La km 10+143 (km 10+125,80), traseul noului drum proiectat intersecteaza raul Suta.
Podul proiectat are o singura deschidere de 27 m si lungimea totala de 36 m. In sectiune transversala podul are latimea de 20,30 m, din care partea carosabila de 16,80 m si doua trotuare de 1,75 m fiecare.
Pod peste canal la km 12+300
La km 12+300 (km 1 2+024,31), traseul noului drum proiectat intersecteaza un canal de irigatii.
Podul proiectat are o singura deschidere de 27 m si lungimea totala de 35 m.
In sectiune transversala podul are latimea de 20,30 m, din care partea carosabila de 16,80 m si doua trotuare de 1,75 m fiecare.
Colectarea si evacuarea apelor pluviale
Santurile existente din pamant care se vor decolmata, reprofila si pereea, dupa caz, cu beton C30/37 in grosime de minimum de 10 cm.
Sunt prevazute santuri noi din beton C30/37 – 31.031 m; rigola carosabila noua – 400 m; rigola de acostament – 2.295 m.
Pentru asigurarea scurgerii apelor la drumurile laterale se vor prevedea 39 podete tubulare.
Podetele existente foarte degradate si podetele tubulare cu diametrul mai mic de 1 m, se vor inlocui cu podete noi din beton cu lumina de minim 2 m.
Se vor prevedea 6 podete noi, tip P2 si 8 podete noi tip D5. Se vor prevedea 16 bazine decantoare si separatoare de grasimi, precum si 1 bazin de retentie.
Drumuri vicinale. Drumurile laterale existente se vor amenaja pe o lungime de 20 m avand acelasi sistem rutier ca si drumul proiectat. Continuitatea drumurilor agricole ce intersecteaza drumul se va realiza prin subtraversari, cu ajutorul podetelor dalate tip D5. Subtraversarile se vor amenaja pe o lungime cuprinsa intre 22 si 30 m.
In prezent legatura intre DN 7 si A1 se face pe DJ 711A care supratraverseaza Autostrada A1 in dreptul km 49+400. Tronsonul din drumul judetean DJ 711A expertizat traverseaza localitatile Potlogi si Pitaru, avand o lungime de circa 2,4 km.
Drumul judetean 711A este situat pe teritoriul judetului Dambovita si se dezvolta pe traseul Bilciuresti (DJ 711) – Sabiesti – Colacu – Gherani – Serdanu – Pitaru – Potlogi-Corbii Mari (DJ 701) si are o lungime totala de 40,7 km.
Drumul de legatura este amplasat pe teritoriul administrativ al localitatilor Titu, Odobesti, Potlogi si Corbii Mari din judetul Dambovita, respectiv Vanatorii Mici din judetul Giurgiu, intre A1 (km 49+400) si DN 7 (km 47+500).
Proiectul are ca scop realizarea „Drumului de legatura intre A1 si DN 7 (DJ 711A)„, drum cu patru benzi de circulatie, in vederea asigurarii infrastructurii de baza necesara cererii de transport in crestere, asigurand un grad ridicat de siguranta a traficului rutier cu urmatoarele rezultate si efecte pozitive asteptate:
– reducerea timpului de calatorie si cresterea vitezei medii de deplasare; imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului rutier,
– imbunatatirea confortului utilizatorilor;
– reducerea numarului de accidente, precum si imbunatatirea confortului in timpul calatoriei; gestionand in acelasi timp reducerea emisiilor de poluanti si impactului negativ asupra mediului, prin cresterea fluentei atat a traficului de tranzit, deviat pe drumul expres, cat si a traficului ramas in zona urbana, de a reduce poluarea sonora in zona localitatilor adiacente.
Necesitatea, oportunitatea si viabilitatea implementarii proiectului „Drum de legatura intre Al si DN 7 (DJ 711A)” a fost identificata si cuantificata la nivel general prin Master Planului General de Transport al Romaniei. Drumul de legatura intre A1 si DN 7 (DJ 711A) este identificat in Master Planul General de Transport ca: ”A1 — Titu — Baldana — Targoviste — Sinaia ”, respectiv sectorul A1 – Titu, se arata in Nota de fundamentare.
Obiectivul general este de a sprijini cresterea economica in Romania prin imbunatatirea infrastructurii rutiere si implicit de a imbunatati viata si conditiile de mediu ale cetatenilor din localitatile adiacente drumului de legatura si a conditiilor traficului de marfuri ce va asigura acces rapid la autostrada A1 si DN 7 (localitatea Titu), cu sprijinul financiar al Comisiei Europene din Fonduri Externe Nerambursabile.