Trei oferte au fost depuse pentru constructia primului pod la nivel de autostrada care se va construi peste Prut, pe relatia Ungheni (RO) – Ungheni (MD), pod care face parte din proiectul Autostrazii A8 si care va avea si punct de trecere a frontierei.
Ofertantii sunt:
- Asocierea Automagistral Pivden SRL – SC Perfect Consult Europe SRL
- NESS PROIECT EUROPE S.R.L
- Comsales Grup SRL
Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, in valoare de peste 156 milioane lei, fara TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF.
Principalele caracteristici prevazute sunt:
- 261,20 m lungime pod nou peste Prut
- 2 benzi pe sens + trotuare
- 13 m latime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
- 8 m latime parte carosabila
- 1 km lungime traseu
- 4 x 3,75 m parte carosabila drum de legatura
- punct de control trecere frontiera, care va fi dotat cu parcari pentru autovehicule mari, autoturisme si spatii inchise destinate verificarii amanuntite a autoturismelor si tirurilor
Podul peste Prut de la Ungheni va interconecta infrastructurile rutiere intre ambele state: Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul Romaniei) si Drumul national R1 Chisinau – Ungheni – frontiera cu Romania (pe teritoriul Republicii Moldova), a precizat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Precizam ca a fost reabilitat deja primul pod peste Prut dupa Revolutie, Galati (RO) – Giurgiulesti (MD) si au fost demarate procedurile si pentru reabilitarea podurilor:
- Albita (RO) – Leuseni (MD): lucrarile presupun demolarea podului vechi si reconstructie pod nou pe 4 benzi
- Sculeni (RO) – Sculeni MD)
- Oancea (RO) – Cahul (MD)
De asemenea, mai exista in procedura de licitatie constructia a inca 4 noi poduri peste Prut, al caror termen de depunere a ofertelor este 29 februarie:
- Pod Stanca (RO) – Costesti (MD)
- Pod Bumbata (RO) – Leova (MD)
- Pod Falciu (RO) – Leca (MD)
- Pod Raducaneni (RO) – Barboieni (MD)
Constructia acestor poduri peste Prut va duce la:
- eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei
- cresterea capacitatii de transport dintre cele doua tari
- realizarea conectivitatii Republicii Moldova cu retelele europene de transport TEN-T
- fluidizarea si optimizarea fluxului de transport marfuri cu camioanele ce trebuie operate in Portul Constanta
”Despre stadiul obiectivelor de investitii de mai sus am discutat astazi si cu domnul Victor Chirila – Ambasadorul Republicii Moldova in Romania, fiind deja bine cunoscuta buna colaborare dintre cele doua tari si demersurile comune pentru dezvoltarea si interconectarea infrastructurii de transport”, a adaugat Irinel Scriosteanu.