”Icon of the Seas”, cea mai mare nava de croaziera din lume, a plecat in primul sau voiaj. Vasul a costat 2 miliarde de dolari si este cu totul impresionanta: are 20 de punti, 7 piscine si peste 40 de restaurante si baruri. Avand o inaltime de 80 de metri, mastodontul este mai inalt decat mai multi zgarie-nori care se inalta de pe orizontul oraselor americane. Constructia sa a necesitat 900 de zile de munca, intr-un santier naval finlandez. Va fi „cea mai sustenabila nava” a Royal Caribbean, dupa cum spune compania.
Vasul este propulsat de motoare pe baza de gaz natural lichefiat si va avea un sistem de reciclare a apei reziduale. Odata ajunsa in port, va putea fi conectata la reteaua electrica, pentru a evita pornirea motoarelor chiar si atunci cand este stationara.
Nava celor de la Royal Caribbean, care se intinde pe aproape 1.200 de metri de la prova la pupa, a parasit portul din Florida, SUA, in prima sa calatorie de sapte zile prin insulele de la tropice. Nava a fost botezata oficial saptamana trecuta cu ajutorul legendei fotbalului Lionel Messi si al coechipierilor acestuia din Inter Miami.
„Icon of the Seas este punctul culminant a peste 50 de ani de visare, inovare si traire a misiunii noastre – de a oferi cele mai bune experiente de vacanta din lume in mod responsabil. Ea este cea mai buna optiune pentru o vacanta de familie, schimband pentru totdeauna status quo-ul in calatoriile cu familia si implinind la bord visele de vacanta turistilor de toate varstele”, a declarat Jason Liberty, presedintele si CEO-ul Royal Caribbean Group, la inceputul acestei saptamani.
Cand Icon of the Seas a fost prezentata pentru prima data in octombrie 2022, nava a inregistrat cele mai multe rezervari intr-o singura zi si cea mai de succes saptamana de rezervari din istoria de 53 de ani a Royal Caribbean, potrivit liniei de croaziera.
Icon of the Seas este impartita in opt zone pe 20 de punti. Nava include sase tobogane, sapte piscine, un patinoar, un teatru si peste 40 de restaurante, baruri si saloane. Nava poate transporta pana la 7.600 de pasageri la capacitate maxima, impreuna cu 2.350 de membri ai echipajului.
Jay Schneider, Chief Product Inovation Officer al Royal Caribbean, spune ca nava de croaziera inseamna mai mult decat aceste facilitati.
„Este intr-adevar despre experiente iconice”, a spus el.
Croazierele cresc acum in popularitate. Anul trecut, volumul de pasageri a depasit cifrele dinainte de pandemie, iar anul acesta este de asteptat sa atinga un nou maxim de 36 de milioane, deoarece cheltuielile pentru astfel de vacante au crescut cu 65% din 2019.
In timpul calatoriei inaugurale a vasului Royal Caribbean, Icon of the Seas, pasagerii vor servi o cantitate inegalabila de mese la restaurantele sale, inclusiv bufetul Windjammer.
Intr-o declaratie pentru Miami New Times, un purtator de cuvant al Royal Caribbean explica ca toate navele liniei de croaziera, inclusiv Icon of the Seas, proceseaza deseurile umane – „apa neagra” in limbajul industriei – printr-un „sistem tertiar in cinci trepte, care depaseste cu mult majoritatea statiilor de epurare terestre”. Compania spune ca trece atat apa neagra, cat si „apa gri” (de la dusuri, bai, chiuvete si spalatorie) prin acel aparat de purificare, apoi elibereaza lichidul tratat in larg.
Royal Caribbean spune ca, daca sistemul de tratare al unei nave functioneaza defectuos sau este ocolit, compania permite eliberarea apelor uzate neepurate numai daca nava se afla la cel putin 12 mile marine de uscat – o politica mai stricta decat distanta de trei mile impusa de reglementarile federale care guverneaza evacuarea apelor uzate netratate.
In plus, compania sustine ca politica sa este de a nu elibera niciodata apele uzate (chiar si dupa ce au fost tratate si purificate) de pe o nava atunci cand este andocata in port.
Cea mai mare nava de croaziera din lume, o nava de 250.800 de tone, are 2.805 de cabine si aproape 2.350 de membri ai echipajului.
Potrivit grupului de mediu Oceana, 30.000 de galoane de apa uzata sunt aruncate zilnic in oceane de o nava de croaziera cu 3.000 de pasageri si echipaj – semnificativ mai mica decat Icon of the Seas.
Desi reglementarile maritime stabilesc limite stranse pentru deversarea apelor uzate, grupurile de mediu si-au exprimat ingrijorarea cu privire la lipsa de supraveghere si transparenta. John Kaltenstein, director adjunct al organizatiei de sustinere a mediului Friends of the Earth, a declarat pentru Miami New Times ca publicul tinde sa afle despre deversarea ilegala prea tarziu, dupa ce „dauna a fost facuta”.
Royal Caribbean a anuntat in iulie 2023 ca echipeaza Icon of the Seas cu un sistem de piroliza pentru a incalzi deseurile folosind microunde si a le reduce la „syngas”, pe care compania intentioneaza sa le foloseasca drept combustibil pe nava. Sistemul poate procesa deseurile alimentare, gunoiul si namolul din apele uzate.
In ciuda imbunatatirii filtrelor apelor uzate pe navele de croaziera ale flotei, Kaltenstein pledeaza pentru o monitorizare mai stricta a reglementarilor.