LUCRARI LA INFRASTRUCTURA DIN BUCURESTI – Bulevardul Dimitrie Pompeiu se va largi la doua benzi pe sens. Incepe reconstructia Planseului Unirii

Bulevardul Dimitrie Pompeiu va fi marit de la o singura banda la doua benzi pe sens. Patru companii au depus oferte la licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate in vederea largirii Bulevardului Dimitrie Pompeiu. Castigatorul va fi desemnat in cel mai scurt timp. In acelasi timp, Primaria Sectorului 4 incepe reconstructia Planseului Unirii, proiect pentru care Guvernul va acorda o finantare de 800 de milioane de lei. In acest an se desfasoara lucrarile de proiectare, iar lucrarile efective vor incepe in anul 2025 si vor dura doi ani.

Avem patru oferte pentru proiectul de largire a Bulevardului Dimitrie Pompeiu de la o singura banda la doua benzi pe sens. Intram in perioada de evaluare a ofertelor, astfel incat sa putem desemna castigatorul in cel mai scurt timp. Proiectul include si extinderea infrastructurii de tramvai de la capatul liniei existente pana la Bd. Barbu Vacarescu, dar si construirea unui drum de legatura intre Soseaua Pipera, Bd. Dimitrie Pompeiu si Str. Fabrica de Glucoza si construirea unei parcari de tip park&ride”, anunta primarul Capitalei, Nicusor Dan

Luni, 22 ianuarie, a fost ultima zi pentru depunerea ofertelor la procedura de achizitie privind elaborarea studiului de fezabilitate.

In noiembrie 2023 a fost lansata licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate in vederea largirii bulevardului Dimitrie Pompeiu, extinderii liniei de tramvai, construirii unui drum de legatura intre soseaua Pipera, bulevardul Dimitrie Pompeiu si soseaua Fabrica de Glucoza si a unei parcari de tip park&ride.

Valoarea totala a studiului este estimata la peste 2 milioane de lei.

Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu preciza la momentul respectiv ca Bulevardul Dimitrie Pompeiu va fi largit la doua benzi pe sens pe intreaga sa lungime de 1,7 kilometri si ca acesta va avea: linie de tramvai, piste pentru biciclete si trotuare.

Stelian Bujduveanu mentiona ca prin extinderea liniei de tramvai existente pe bulevardul Dimitrie Pompeiu liniile de tramvai 16 si 36 vor fi conectate cu linia 5.

Planseul Unirii se reconstruieste, lucrarile incep anul viitor

Primaria Sectorului 4 incepe reconstructia Planseului Unirii, cu o finantare de aproximativ 800 de milioane de lei din partea Guvernului. Arborii din zona Unirii vor fi relocati, urmand ca intregul spatiu verde cu arbori si alt tip de vegetatie sa fie refacut, readus la starea initiala la terminarea lucrarilor de refacere a planseului.

Astazi am semnat contractul pentru realizarea proiectului tehnic si pentru executia lucrarilor efective de refacere din temelie a Planseului Unirii, contract a carui derulare a inceput deja, intrucat am dat si ordinul de incepere a activitatilor de proiectare”, a spus Daniel Baluta, primarul sectorului 4.

Contractul semnat luni a fost atribuit, in urma unei proceduri de licitatie publica derulate in sistemul electronic de achizitii, unei asocieri de constructori si proiectanti cu renume si expertiza in realizarea lucrarilor de infrastructura mare. Acestia au la dispozitie 33 de luni pentru reconstructia totala a planseului, mai exact noua luni pentru proiectul tehnic, iar restul de 24 de luni pentru realizarea efectiva a lucrarilor de refacere.

Practic, dupa finalizarea lucrarilor de proiectare din acest an, lucrarile efective vor incepe in anul 2025”, a spus Daniel Baluta, care a precizat ca se va lucra pe portiuni, tocmai pentru a mentine circulatia auto si pietonala in zona Unirii, pentru a nu bloca centrul orasului.

Edilul Sectorului 4 a mentionat ca Planseul Unirii reprezinta „o mega-structura de beton” realizata in 1936, cu grinzi fisurate, armaturi corodate si rupte pe alocuri, cu infiltratii in placa de beton, defecte de executie si mucegai, incadrata in starea a IV-a, nesatisfacator, din cinci posibile.

In afara de planseul Unirii, in baza contractului semnat, vom proiecta si lucrarile necesare pentru consolidarea Pasajului Unirii, incadrat, de asemenea, tot in clasa tehnica IV nesatisfacator din cele cinci posibile. Aici, cel mai probabil vom avea de a reabilitat structura de rezistenta a pasajului, prin camasuirea si armarea peretilor existenti. De la luarea in administrare, in aprilie 2022, Pasajul Unirii a fost pus in siguranta in cadrul primei etape a lucrarilor de consolidare a acestui obiectiv de infrastructura, folosit zilnic de peste 60.000 de autoturisme”, a spus primarul Daniel Baluta.

Lucrarea referitoare la Pasajul Unirii are o valoare de aproximativ 300 de milioane de lei si va fi finantata din fonduri europene.

Articolul precedentBILANTUL CFR CALATORI IN 2023 – Un tren a intarziat in medie numai opt minute. CFR recunoaste ca din cauza vechimii trenurilor pot aparea defectiuni in mers
Articolul următorIMPACTUL INTRARII ROMANIEI IN SCHENGEN, IN TRANSPORTURI – Scad timpii de asteptare la granita. Transportatorii fac economii de 30% la fiecare transport care trece granita

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.