LICITATIE PENTRU LEGATURA CU REPUBLICA MOLDOVA – Patru poduri rutiere noi vor fi construite peste Prut

A fost validata de catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) documentatia de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru patru poduri rutiere noi peste Prut. Informatia a fost oferita de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Procedura de licitatie pentru primele trei poduri a fost anulata anul trecut, iar acum s-a revizuit din punct de vedere economic valoarea estimata si a fost adaugat inca un pod, cel de la Raducaneni (RO) – Barboieni (MD).

  • Pod nou Stanca (RO) – Costesti (MD)
  • Amplasamentul se va desfasura pe teritoriului judetului Botosani si al Raionului Riscani, la sud de actualul punct vamal, ce functioneaza pe DN29E
  • Pod nou Bumbata (RO) – Leova (MD)

Amplasamentul va fi localizat in estul Romaniei, la nivelul judetului Vaslui si in sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.

  • Pod nou Falciu (RO) – Leca (MD)

Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfasura pe teritoriul judetului Vaslui si al Raionului Cantemir

  • Pod nou Raducaneni (RO) – Barboieni (MD)

Amplasamentul se afla localizat in estul Romaniei, la nivelul judetului Iasi si in vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni

Termenul de depunere a ofertelor este 29 februarie.

In cadrul acestor obiective de investitii, se vor implementa cel putin urmatorii indicatori tehnico-economici:

  • pod rutier nou
  • drum de legatura la infrastructura existenta
  • punct control frontiera

Drumurile de legatura vor asigura conectivitatea atat cu infrastructura rutiera existenta, cat si cu celelalte proiecte de infrastructura majora din Romania, aflate in diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii A8 Targu Neamt – Iasi – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) si Drumurile de mare viteza Tisita-Albita, Buzau-Braila, Braila-Focsani, Suceava-Botosani, dar si DX Braila-Galati.

De asemenea, a fost ridicata suspendarea licitatiei si pentru constructia primului pod la nivel de autostrada care se va construi peste Prut, Ungheni (RO) – Ungheni (MD), pod care face parte din proiectul Autostrazii A8 si care va avea si punct de trecere a frontierei.

Noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 31 ianuarie 2024.

Principalele caracteristici prevazute sunt:

261,20 m lungime pod nou peste Prut

2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m latime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m latime parte carosabila

1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabila drum de legatura

– punct de control trecere frontiera, care va fi dotat cu parcari pentru autovehicule mari, autoturisme si spatii inchise destinate verificarii amanuntite a autoturismelor si tirurilor

Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile.

Va interconecta infrastructurile rutiere intre ambele state: Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul Romaniei) si Drumul national R1 Chisinau – Ungheni – frontiera cu Romania (pe teritoriul Republicii Moldova).

A fost totodata reabilitat deja primul pod peste Prut dupa Revolutie, Galati (RO) – Giurgiulesti (MD) si au demarat procedurile si pentru reabilitarea podurilor:

  • Albita (RO) – Leuseni (MD): lucrarile presupun demolarea podului vechi si reconstructie pod nou pe 4 benzi
  • Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
  • Oancea (RO) – Cahul (MD)

Iar constructia acestor poduri peste Prut va duce la:

  • eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei
  • cresterea capacitatii de transport dintre cele doua tari
  • realizarea conectivitatii Republicii Moldova cu retelele europene de transport TEN-T
  • fluidizarea si optimizarea fluxului de transport marfuri cu camioanele ce trebuie operate in Portul Constanta
Articolul precedentPODUL DE LA GRADISTEA E APROAPE GATA – Dupa 20 de ani se va putea circula iar pe linia Vidra-Comana
Articolul următorSISTEME MODERNE DE SECURITATE – Aeroportul International Sibiu face pasi pentru a avea sisteme Schengen. Pasagerii vor putea transporta lichide indiferent de marime

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.