Cea mai aglomerata magistrala de metrou, M2, intre Pipera si Berceni, sau ”Linia corporatistilor”, va fi modernizata. A fost avizata in Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii documentatia de avizare a lucrarilor de interventie pentru imbunatatirea serviciilor de transport calatori cu metroul pentru cea mai aglomerata magistrala, M2 Pipera-Berceni.
M2 are o lungime de 18,68 km si 14 statii.
Valoarea totala a investitiei este de 986.582.000 lei, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 si din fonduri de la bugetul de stat, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Magistrala M2 Berceni – Pipera strabate capitala de la sud la nord, pe traseul Soseaua Berceni – Soseaua Oltenitei – Calea Serban Voda – Bulevardul Dimitrie Cantemir – Bulevardul Ion C. Bratianu – Bulevardul Nicolae Balcescu – Bulevardul Lascar Catargiu – Bulevardul Aviatorilor – Bulevardul Beijing – Soseaua Pipera – Bulevardul Dimitrie Pompeiu.
Lucrarile vizeaza:
- cresterea vitezei de circulatie
- cresterea frecventei de operare
- reducerea duratei de deplasare cu metroul
- diminuarea cheltuielilor de operare si intretinere
- inlocuirea sinei tip 49E1 cu sina tip 60E1, pe tot traseul, cu exceptia zonelor cu aparate schimbatoare de cale
- inlocuirea traverselor bibloc cu blocheti independenti
- reducerea zgomotelor si vibratiilor prin adoptarea unor prinderi elastice tip fastclip pe blocheti prefabricati
- inlocuirea aparatelor de cale
- refacerea impermeabilizarii constructiei subterane
- schimbarea fundatiei caii de rulare pe beton, pe tunel, unde este cazul
- inlocuirea totala sau partiala (dupa caz) a prismei de piatra sparta, in cazul fundatiei pe balast a caii de rulare
- inlocuirea instalatiilor complexe care au durata de viata depasita si aducerea acestora la nivelul reglementarilor tehnice in concordanta cu cerintele fundamentale de calitate
A fost obtinut certificatul de urbanism si avizele/acordurile solicitate prin acesta, iar durata de executie a investitiei este de 48 luni. Urmeaza aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotarare de Guvern si licitatia pentru executia lucrarilor.
”Asa cum am sustinut de fiecare data, cheia descongestionarii traficului in regiunea Bucuresti-Ilfov si a marilor orase consta in integrarea infrastructurii de transport cu sistemul de transport calatori (tren, metrou, tramvai, autobuz), iar conceptul de intermodalitate permite utilizarea mai multor tipuri de transport al calatorilor intr-o calatorie, imbunatatind astfel eficienta si timpul parcursului”, spune secretarul de stat.