VINE PRIMUL TREN ELECTRIC DUPA 40 DE ANI – Primul tren electric cumparat de Romania va parasi in curand fabrica din Polonia

Primul tren electric inter-regional din setul de 37 produse de Alstom a finalizat testele statice la fabrica din Katowice din Polonia si a fost pregatit pentru livrarea in tara in cursul saptamanii viitoare. Este primul tren cumparat dupa trecerea a 40 de ani de la achizitia de catre Romania a ultimului tren electric.

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) si vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale tarii. De asemenea, vor facilita si conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilitatii, scaderea timpilor de calatorie si imbunatatirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferata.

PoloniaValoarea totala a contractului pentru achizitia celor 37 unitati electrice multiple si serviciile de mentenanta aferente acestora pentru o perioada de 15 ani se ridica la un cost total de 2.421.771.878 lei, fara TVA.

Finantarea proiectului este asigurata din fonduri europene nerambursabile si de la bugetul de stat.

Primul tren electric RE-IR, din cadrul contractului semnat de ARF cu Alstom in 2022 pentru achizitionarea a 37 de trenuri electrice destinate serviciilor de transport feroviar de calatori de mediu si lung parcurs, a finalizat testele statice la fabrica din Katowice si toate unitatile au fost asamblate in trenul pregatit pentru livrarea catre Romania saptamana viitoare„, a declarat, presedintele Autoritatii pentru Reforma Feroviara, Stefan Roseanu, pentru Agerpres.

El a precizat ca in aceste zile se finalizeaza si colantarea exterioara, pentru a putea incepe pregatirea finala in vederea expedierii din fabrica.


Trenul ajunge la Bucuresti la inceputul lunii decembrie si va fi verificat in vederea livrarii si, ulterior, autorizarii, in vederea punerii in circulatie cu calatori. Pentru verificari, se vor aloca trase (parcursuri) pe reteaua publica, pentru ca trebuie sa parcurga 10.000 de kilometri„, a adaugat Roseanu.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucuresti Nord – Constanta, Bucuresti Nord – Brasov – Arad – Timisoara, Bucuresti Nord – Brasov – Cluj, Bucuresti Nord – Brasov – Deda – Cluj, Bucuresti Nord – Brasov, Bucuresti Nord – Iasi, Bucuresti Nord – Suceava, Bucuresti Nord – Galati, Bucuresti-Nord – Craiova – Targu Jiu – Petrosani – Simeria, Bucuresti Nord – Craiova – Timisoara – Arad, Cluj – Timisoara, Cluj – Suceava – Iasi.

Autoritatea de Reforma Feroviara este o structura specializata aflata in subordinea Ministerului Transporturilor ce are ca obiect de activitate implementarea reformei in sectorul feroviar, conform Master Planului General de Transport, care este orientata pe cateva directii majore, cum ar fi: restructurarea retelei de transport feroviar, atribuirea contractelor de servicii publice catre operatorii de transport feroviar, introducerea indicatorilor de performanta care sa stea la baza monitorizarii contractelor de servicii publice legal incheiate, introducerea unor programe de eficientizare a activitatilor desfasurate in sectorul de transport feroviar, precum si achizitionarea de material rulant care se va preda, in conditiile legii, operatorilor de transport public feroviar de calatori.

Articolul precedentCALENDARUL URMATOARELOR AUTOSTRAZI – In 2024 vor fi dati in trafic aproape 250 kilometri de autostrada si drum expres. Ce drumuri se deschid in curand
Articolul următorS-A SEMNAT CONTRACTUL PENTRU LOTUL 3 DIN SEGMENTUL PLOIESTI-BUZAU AL A7 – Toti cei 320 km ai Autostrazii Ploiesti-Pascani din A7 sunt in executie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.