Executivul a aprobat in sedinta de joi,16 noiembrie 2023, o hotarare promovata de Ministerul Transporturilor cu privire la reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii ”Drum expres Arad – Oradea”, judetele Arad si Bihor. Pana acum se stia ca acest drum va costa 9 miliarde de lei, apoi 10 miliarde de lei.
Valoarea totala a investitiei este de 11,72 miliarde lei si se va realiza din fonduri externe nerambursabile. Durata de executie a proiectului este de doi ani.
”Actul normativ reaproba indicatorii tehnico-economici ai drumului expres care va fi construit intre localitatile Arad si Oradea. In cadrul proiectului este prevazut, suplimentar fata de varianta initiala a proiectului, realizarea unui drum cu o lungime de 10 kilometri din zona municipiului Salonta spre granita cu Ungaria, care cuprinde si amenajarea unui punct de trecere a frontierei”, anunta Guvernul.
Drumul expres Arad-Oradea va avea o lungime de 120,4 kilometri, iar latimea platformei va avea 21,50 m.
Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Construirea acestui drum reprezinta o prioritate in Master Planul General de Transport si va contribui la ameliorarea mobilitatii populatiei prin reducerea timpului de deplasare intre cele doua localitati si reducerea riscului de accidente. Pe langa beneficiile economice pe care le va genera, acest proiect va oferi locuri de munca unui numar de circa 1.000 de persoane pe perioada executiei.
In ultimele cinci saptamani, investitia de peste 11 miliarde lei a primit avize de la Ministerul Mediului, de la Transporturi si de la Ministerul Dezvoltarii.
”Necesitatea aprobarii actului normativ a intervenit ca urmare a documentatiei elaborate de catre asocierea U.A.T. Arad, U.A.T. Oradea, Consiliul Judetean Arad si Consiliul Judetean Bihor. Acest document stabileste necesitatea revizuirii/actualizarii/completarii Studiului de fezabilitate initial, in baza caruia au fost aprobati indicatorii tehnico – economici prin Hotararea Guvernului nr. 696/2008 in scopul adaptarii proiectului la normele, normativele si legislatia in vigoare, la situatia identificata in prezent pe teren, la necesitatea traficului actual si de perspectiva si pentru conectare prin punctul de frontiera cu infrastructura rutiera din Ungaria, in zona municipiului Salonta”, anunta Ministerul Transporturilor.