Podul hobanat de pe drumul de centura al orasului Galati este realizat in proportie de 75%. A fost incheiata si ultima etapa de turnare a betonului. De la inceputul constructiei, inclusiv la partea de fundatie, s-au turnat aproximativ 10.000 de mc de beton.
Peste placa de beton se vor pune hidroizolatia si trei straturi de asfalt.
Mai multe imagini de pe santier puteti vedea aici.
Este cea mai complexa constructie realizata in Galati de la Revolutie incoace, fiind realizat cu componente metalice din Italia.
”S-au turnat ultimii metri cubi de beton la podul hobanat. In total, 10.000 de metri cubi de beton au fost turnati pentru intreaga structura a podului. A fost finalizata placa de beton a podului hobanat de pe Drumul de Centura, turnandu-se ultimii 370 de mc de beton. Astfel, s-a turnat pentru ultima oara beton la acest pod”, spune presedintele Consiliului Judetean Galati, Costel Fotea, care a mers pe santier sa verifice stadiul lucrarilor.
Podul hobanat este o constructie unica in regiunea sud-est a Romaniei si va avea 62 de metri inaltime. La final, podul va fi cat un bloc cu 24 etaje. Obiectivul va avea patru benzi de circulatie si va scurta lungimea actualei variante ocolitoare a Galatiului.
Podul va avea o lungime de aproximativ 500 de metri liniari si este prevazut cu patru benzi de circulatie.
Podul hobanat face parte din drumul de centura Galati. Investitia de aproximativ 40 de milioane de euro prevede modernizarea a 10,45 km de drum, care pe unele portiuni va avea patru benzi de circulatie, piste pentru biciclisti, cu o lungime totala de 6,5 km. Vor fi realizate, de asemenea, cinci sensuri giratorii.
Pentru largirea la patru benzi a drumului, pe sectoarele dintre Viaduct si zona blocurilor ANL, precum si intre Talcioc si intersectia cu bulevardul George Cosbuc, a fost nevoie sa se faca mai multe expropieri.