Presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan, a semnat, la sediul Ministerului Transporturilor, contractele de finantare din fonduri europene pentru doua proiecte importante de infrastructura rutiera: Centura Beius si Centura Sanmartin.
Valoarea totala a contractului de finantare pentru Centura Beius este de 403.106.936,29 lei, din care valoarea totala eligibila este de 183.824.368,90 lei. Valoarea totala eligibila nerambursabila din FEDR este de 156.250.713,48 lei, reprezentand 85% din valoarea totala eligibila aprobata.
„La Centura Beius estimam ca vom ajunge sa decontam peste 45% din lucrari in acest an, chiar daca realizarile in teren vor ajunge la 55 – 60%. Exista un decalaj intre lucrarile realizate si cele decontate de 40 – 50 de zile ca efect al conditiilor contractuale. Diferenta de peste 50%, aproximativ 44 de milioane de euro, ar urma sa fie decontata anul viitor, proiectul urmand sa fie fazat si sa ii fie asigurat restul de finantare din Programul Transporturi. Din suma pe care o vom achita pentru lucrarile derulate in acest an, peste 36 de milioane de euro, 85% reprezinta fondurile europene, iar 15% cofinantarea asigurata din bugetul de stat”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.
Centura Beius Etapa I + Etapa II va avea in total o lungime de 9,33 kilometri. Constructorii sunt: Etapa I: Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt si Etapa II: Drum Asfalt (Lider) si Ile Viorel Construct.
Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational de Infrastructura Mare 2014 – 2020, in parteneriat cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Valoarea totala a contractului de finantare pentru Centura Sanmartin este de 220.245.057,20 lei, din care valoarea totala eligibila este de 187.351.492,64 lei. Valoarea totala eligibila nerambursabila din FEDR este de 159.248.768,75 lei, reprezentand 85% din valoarea totala eligibila aprobata.
„La Centura Sanmartin lucrarile au fost intarziate ca urmare a proceselor generate de exproprieri si care nu au permis constructorilor sa poata lucra in zona pasajului peste drumul comunal spre 1 Mai. Din cauza acestor intarzieri, lucrarile nu pot fi terminate pana la sfarsitul acestui an. Ca urmare, si acest proiect ar urma sa fie fazat, diferenta de finantare urmand sa fie asigurata prin Programul Transporturi. Estimam ca pana la sfarsitul anului vom putea deconta peste 60% din lucrari. In a doua jumatate a lunii noiembrie vom putea stabili cat va mai ramane de executat pentru anul viitor. Ambele proiecte vor fi terminate pana in vara anului viitor”, a adaugat presedintele Consiliului Judetean Bihor.
Drumul de legatura intre Municipiul Oradea si Comuna Sanmartin va avea o lungime de 5,75 kilometri si, in plus, bretele de legatura cu DN76 si localitatea Haieu, cu o lungime de 2,27 km. Platforma drumului va avea o latime de 10 metri. Soseaua va avea pe lateral o pista de biciclete cu o latime de 3 metri si va cuprinde: 2 poduri, 2 pasaje, 1 viaduct, 1 pasaj subteran pentru biciclete, 11 podete si 5 intersectii giratorii.
Constructorul este asocierea formata din CONSTRUCTII ERBASU S.A. – lider de asociere, VAHOSTAV-SK, a.s. – DRUMURI ORASENESTI S.A. – PROCONS GROUP SRL.
Valoarea totala a investitiei este de 177.238.798 lei, inclusiv TVA. Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020.