Epopeea lotului 1 Nord al Autostrazii Bucurestiului (A0) a ajuns la final dupa, ce a fost probabil cea mai lunga licitatie, care a durat peste patru ani, spune secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu. Contractul poate fi in sfarsit semnat cu ofertantul desemnat castigator, asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement, dupa ce decizia instantei a dat castig de cauza CNAIR.
”Ultimul lot din Coridorul de Transport Pan-European nr. 4 intra, in cel mai scurt timp, la semnarea contractului. Dupa, probabil, cea mai lunga licitatie, epopeea Lotului 1 Nord al Autostrazii Bucurestiului A0 a ajuns la final. Decizia instantei a dat castig de cauza CNAIR-ului si astfel, in sfarsit, putem solicita documentele castigatorului pentru demararea procedurii de semnare a contractului cu acesta – Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement. In sfarsit, putem semna contractul si pentru executia ultimului lot ramas din A0 – Lot 1 Nord, fiind totodata si ultimul lot din Coridorul de Transport Pan-European nr. 4, coridor cuprins intre Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Orastie – Sebes – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Drajna – Cernavoda – Constanta”, spune Scriosteanu.
Valoarea contractului este de 815,07 milioane lei, fara TVA, finantare din fonduri europene nerambursabile, iar termenul de finalizare al lucrarilor este de 34 luni de la semnarea contractului, dupa cum urmeaza: 12 luni proiectare si 22 luni executia lucrarilor.
Contractul prevede executarea si a doua pasaje supraterane:
- Pasaj peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7, cu o lungime de 733 m
- Pasaj peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m
Lotul I al traseului din Nordul Autostrazii Bucurestiului, se afla intre A1 si DN1, de la Dragomiresti la Corbeanca si are o lungime de 17,5 km.