INCEPE REABILITAREA LINIILOR DE TRAMVAI DIN BUCURESTI – Pana la sfarsitul anului vor ajunge in Capitala si cele 100 de autobuze electrice

Pana la sfarsitul anului vor ajunge in Capitala si cele 100 de autobuze electrice, iar pana primavara viitoare vor fi livrate 100 de troleibuze noi Solaris. Achizitia acestora a fost realizata prin finantare din fonduri europene, Fondul de Mediu si cu o contributie a Primariei, spune primarul general din Bucuresti, Nicusor Dan.

Tramvaiele Imperio cu numerele 50 si 51 circula pe linia 1. Suntem asadar in grafic cu planul de livrare a celor 100 de tramvaie moderne contractate de Primaria Capitalei de la Astra Vagoane”, spune primarul.

In paralel, va incepe reabilitarea liniilor de tramvai din Capitala.

Suntem in etapa finala a evaluarii ofertelor depuse pentru modernizarea a 30 de km de linie de tramvai, iar in septembrie vom semna contractele pentru proiectare si executie. Sunt eforturi pe care le facem pentru a imbunatati transportul public si le multumesc bucurestenilor ca au inteles asta si incep sa foloseasca din ce in ce mai mult transportul public, din datele pe care le avem rezultand ca intr-un an utilizarea transportului public a crescut cu 25%”, adauga Nicusor Dan.

De asemenea, primarul general al Capitalei, Nicusor Dan, spune ca firma care a castigat licitatia pentru autobuze electrice intentioneaza sa livreze pana la sfarsitul anului cele o suta de vehicule contractate.

Firma BMC Truck&Bus a fost declarata in luna iunie castigatoare a licitatiei pentru achizitia a 100 de autobuze electrice, conform anuntului publicat pe SEAP. Contractul are o valoare totala de 290 milioane lei.

Prototipul nu e gata, insa ce ne-au spus ei este ca vor sa livreze pana la sfarsitul anului toate cele 100 de autobuze electrice. E usor de inteles, pentru ca exista o finantare europeana pentru ele. Daca le livreaza pana la sfarsitul lui 2023, putem sa le platim toti banii in 2023, ceea ce toata lumea isi doreste. Daca nu le livreaza in 2023, trebuie sa le punem pe Programul Operational Regional urmator. Pana se face ghidul, pana se fac aplicatiile, poate sa mai intarzie sase-noua luni pana cand putem sa platim. Si, atunci, ei vor sa le livreze pe toate 100 pana la sfarsitul acestui an”, a declarat primarul Nicusor Dan.

Acest contract a fost atribuit in urma a trei licitatii esuate, dintre care una s-a desfasurat in mandatul actualei administratii.

A fost o licitatie deschisa, cu patru participanti, cu niste criterii de calitate. A castigat o firma care asambleaza diverse componente. Si din China, din Germania si din mai multe locuri”, a explicat primarul general.

Directorul general al STB, Adrian Crit, a precizat ca, in termen de patru-cinci ani, la anumite capete de linie vor fi montate statii de alimentare cu incarcare rapida.

Aceste statii sunt necesare doar atunci cand vechimea acumulatorilor e una consistenta. Adica nu e obligatoriu de implementat decat dupa patru-cinci ani de zile, astfel incat, atunci cand durata de incarcare a acumulatorilor nu mai e cea initiala, poti la capat de linie sa suplinesti, sa incarci in 10-15 minute, cat stationeaza vehiculul”, a spus seful STB.

Producatorul a ofertat o autonomie a autobuzelor chiar mai mare decat cei 200 de kilometri prevazuti in caietul de sarcini.

Din ceea ce s-a ofertat, producatorul ofera o autonomie mai mare. Ramane de vazut in ce masura ceea ce rezulta din specificatia tehnica e aplicabil si in Bucuresti, luand in considerare conditiile de trafic. Pe de alta parte, daca discutam de investitii, tin sa precizez faptul ca suntem intr-o colaborare permanenta si cu Ministerul Energiei si cu Primaria Capitalei si e nevoie de niste puncte de alimentare trafo, care sa fie implementate si pozitionate foarte rapid, in sase puncte de lucru, pentru ca statiile de incarcare sa primeasca energia necesara alimentarii autobuzelor. Aceasta investitie se ridica undeva in jur de 40 de milioane de lei, in aceasta faza, si se va realiza complementar fata de investitia de automatizare a macazelor”, a spus directorul STB.

Potrivit caietului de sarcini, in primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, iar restul de 66 in anul urmator.

Noile autobuze electrice trebuie sa fie din gama de 12 metri lungime si sa aiba autonomie de minim 200 kilometri intre doua incarcari succesive, tractiune complet electrica, realizata autonom cu Sistem Reincarcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului, trei usi duble si aer conditionat.

Articolul precedentCENTURA ZALAU ARE INTARZIERI – Grindeanu ameninta constuctorul romano-chinez cu rezilierea. Teoretic, drumul ar putea fi gata anul viitor
Articolul următorDRUMUL CARE FACE LEGATURA INTRE ORADEA SI A3 VA FI DESCHIS IN ACEST AN – Drumul de 546 milioane lei fara TVA este realizat in proportie de 73%

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.