Alstom, lider global in mobilitatea inteligenta si sustenabila, si Akiem, companie europeana de leasing pentru material rulant, au semnat un contract-cadru pentru 100 de locomotive Traxx Universal multisistem (MS3). Partea ferma a comenzii include 65 de locomotive.
Valoarea totala a acordului cadru este de 500 de milioane de euro.
Locomotivele Traxx multisistem beneficiaza de un consum de energie optimizat si pot derula atat operatiuni de transport de marfa cat si de pasageri, cu o viteza de pana la 160 de kilometri pe ora.
Locomotivele vor acoperi 12 tari europene: Germania, Austria, Elvetia, Franta, Italia, Belgia, Tarile de Jos, Luxemburg, Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia. Ca o caracteristica unica pentru locomotivele multi-sistem, o parte dintre ele vor fi livrate cu functia de „last mile”, atat pe varianta diesel cat si pe baterii, astfel incat sa permita accesul in porturi, terminale sau site-uri industriale fara a fi nevoie de o locomotiva de manevra.
Toate locomotivele vor fi echipate cu sistemul de semnalizare ATLAS, solutia imbarcata a Alstom pentru sistemul european de control al trenurilor (ETCS). Acest sistem, bazat pe o arhitectura superioara, vine cu cea mai larga acoperire ca numar de tari si tipuri de linii, atat in sistemul ETCS, cat si pentru functionarea in sistem conventional de semnalizari.
„Sunt foarte mandru ca Akiem isi extinde flota de locomotive cu cea mai mare comanda de locomotive Traxx pentru un numar important de tari. Datorita acestui acord, atat Akiem, cat si Alstom isi vor consolida pozitia pe piata de locomotive in diferite tari, inclusiv pe piatele de origine”, spune Kevin Cogo, vicepresedinte pentru material rulant, locomotive si componente al companiei Alstom pentru regiunea DACH.
Asamblarea finala este planificata sa aiba loc la sediul Alstom din Kassel, Germania, iar livrarea unitatilor este programata sa se deruleze intre 2025 si 2028.
„Investim constant in portofoliul nostru de locomotive pentru a ne deservi clientii si a dezvolta noi piate. Aceste investitii in material rulant vor permite noi rute eficiente si sustenabile care vor contribui la cresterea tranzitiei catre transportul feroviar in Europa. Ca parte a acestei comenzi, 55 de locomotive vor opera din Franta catre Europa intr-un context in care nu s-au inregistrat livrari in ultimul deceniu. Intentionam sa contribuim la revitalizarea transportului feroviar de marfa si a transportului interurban de pasageri in Franta si sa facilitam inovatia si concurenta cu sprijinul serviciilor si echipelor noastre de mentenanta”, spune Fabien Rochefort, CEO al Akiem.
Alstom construieste trenuri de mare viteza, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie, pana la sisteme la cheie, servicii, infrastructura, semnalizare si mobilitate digitala. Prezenta in 63 de tari, Alstom are peste 80.000 de angajati si a inregistrat venituri de 16,5 miliarde de euro pentru anul fiscal care s-a incheiat la 31 martie 2023.
Akiem este un furnizor european de top in materie de servicii feroviare pentru operator, producatori si autoritati locale. Compania ofera a flota de 740 de locomotive si peste 160 de vehicule de pasageri, precum si solutii care acopera intregul lant valoric al materialului rulant. Akiem are peste 90 de clienti si este prezent in 22 de tari europene. Majoritatea celor peste 330 de membri ai personalului sunt localizati in Franta, Germania, Suedia, Italia, Ungaria, Polonia si Marea Britanie. Akiem este detinuta 100% de CDPQ, un grup global de investitii puternic angajat in dezvoltarea infrastructurii cu emisii reduse de carbon.