Italienii de la WeBuild, responsabili cu tronsonul de autostrada de 30 km dintre Curtea de Arges si Pitesti, din cadrul autostrazii Sibiu-Pitesti, au construit deja 33% din drum. Traficul pe acest segment de autostrada trebuie sa se deschida in anul 2025.
Sectiunea 5 reprezinta unul dintre capetele autostrazii, are o lungime de 30,35 km, iar traseul incepe in zona localitatii Curtea de Arges si continua paralel cu raul Arges, pe teritoriul localitatilor Curtea de Arges, Baiculesti, Merisani, Malureni, Budeasa, Bascov si Pitesti, pana la actuala centura a Municipiului Pitesti.
”Sectiunea 5 a Autostrazii Sibiu-Pitesti prinde contur. (…) Ritmul lucrarilor pe aceasta sectiune a Autostrazii Sibiu – Pitesti este unul bun, acum. Stadiul fizic al lucrarilor a ajuns la 33%, iar daca mobilizarea va fi cel putin la nivelul de acum, vom putea circula pe aceasta sectiune in vara anului 2025”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu. Pe acest santier, oficialul a verificat lucrarile pe santier cu Radu Perianu, prefectul judetului Arges, si cu Ion Popa, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
Antreprenorul WeBuild SpA are mobilizat, in prezent, un numar de 840 muncitori si 500 utilaje.
Sectiunea 5 prevede construirea a 3 noduri rutiere, 21 structuri principale, 175 structuri minore, un spatiu de servicii tip S2, parcare de scurta durata si doua centre de intretinere si coordonare.
Pe santierul sectiunii 5, Curtea de Arges – Pitesti a Autostrazii Sibiu – Pitesti, se construiesc 3 noduri rutiere, pentru care antreprenorul executa urmatoarele lucrari:
Nod rutier Bascov
- se foreaza, armeaza si betoneaza pilotii la km 0+160 in zona DN7
- La Breteaua 4, se executa decaparea pamantului vegetal
- A fost realizata prima etapa a devierii provizorie a traficului in zona Bascov
Nod rutier Curtea de Arges
- a fost finalizata executia zidului de sprijin aferent Bretelei 1 intre km 0+562 – km 0+625
- se executa lucrari de armare, cofrare si betonare a radierelor aferente Bretelei 1 intre km 0+364 – km 0+480
- se executa lucrari de armare, cofrare si betonare elevatii intre km 0+315 – km 0+390, pe partea stanga
- se lucreaza la relocarea retelelor electrice in zona Bretelei 1 si a sensului giratoriu de pe DN73C
Nod rutier Baiculesti
- se monteaza elementele prefabricate la podetele dalate
- se executa umpluturi de pamant in zona de racord cu autostrada, pe bretelele 1, 2 si 3 ale nodului rutier
- se armeaza, cofreaza si betoneaza zidul de garda
- se lucreaza la relocarea retelelor electrice la km 106+240
De asemenea, se lucreaza la 19 din 21 poduri si pasaje, precum si la corpul autostrazii, dupa cum urmeaza:
- Sunt in curs de finalizare lucrarile de decopertare a pamantului pe traseul viitoarei autostrazi;
- Sunt in curs de finalizare lucrarile de excavatie, executandu-se 166.954/227.151 metri cub;
- Pentru structurile majore, peste 92% din pilotii de fundare au fost executati;
- Au fost contractate pentru fabricare toate cele 910 grinzi care vor fi montate pe acest santier, fiind realizate, in prezent, 180 grinzi, iar incepand cu luna iunie, va incepe montarea primelor grinzi la podul amplasat intre Baiculesti si Zigoneni si la podul din zona Tutana;
- Au sosit primele elemente ale tablierului metalic aferent Podului 2 (km 92+819) si a inceput asamblarea acestora la sol;
- Se executa lucrari de consolidare a terenului de fundare, precum si lucrari de terasamente pe majoritatea zonelor santierului, fiind pusi in opera aproximativ 2.4 mil. din aproximativ 4.3 mil. metri cub de umpluturi de pamant;
- Se executa lucrari de armare, cofrare si betonare la majoritatea podurilor;
- Au fost montate peste 700 elemente prefabricate aferente podetelor;
- Se lucreaza la realizarea predalelor prefabricate in santier;
- Se lucreaza la relocarea retelelor de utilitati publice in zona Bascov.
Lucrarile la autostrada Sibiu – Pitesti, sectiunea 5 de la capatul dinspre Pitesti, au inceput oficial in septembrie 2021. Fostul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, a anuntat in iunie 2021 ca a emis autorizatia de construire pentru lotul 5 al autostrazii Sibiu-Pitesti.
Contractul pentru proiectarea si executia lotului 5 Pitesti- Curtea de Arges a fost semnat in mai 2020 cu antreprenorul Astaldi pentru 1,7 miliarde lei.
Investitia este una ampla si cuprinde:
- 13 poduri;
- 3 pasaje;
- un viaduct;
- 3 noduri rutiere la Curtea de Arges, Baiculesti si Bascov;
- 2 spatii de servicii, cate unul pe fiecare sens, care vor fi amenajare modern;
- 2 parcari de scurta durata, de-o parte si de alta a drumului;
- 2 centre de coordonare si intretinere, la Bascov si la Curtea de Arges
Sectiunea 5 are circa 30,35 km, incepe de unde se termina actuala A1 la Pitesti (Bascov) si ajunge pana la Curtea de Arges. Constructorul Astaldi a fost contractat in mai 2020 pe circa 356 milioane de euro, iar prima etapa a fost proiectarea.
Valoarea contractului este de 1.710.277.069,34 lei fara TVA, iar durata de realizare este de 60 luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare si 48 de luni pentru executia lucrarilor.