INVESTITII DE PESTE 500 MILIOANE LEI LA ECLUZA NAVODARI – Odata retehnolgizata, echipamentele vor functiona inca 30 de ani

Ecluza Navodari va fi retehnologizata cu 504,8 milioane lei. Echipamentele si instalatiile ce deservesc in prezent ecluza au depasit durata normala de functionare, astfel ca investitiile planificate vor permite functionarea pentru inca un ciclu de 30 de ani a echipamentelor si instalatiilor de la ecluza Navodari, reducerea costurilor de intretinere si reparatii.

In acest sens, Executivul a aprobat o Hotarare de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Retehnologizare ecluza Navodari in vederea cresterii sigurantei navigatiei„. Investitia se afla pe reteaua de transport de interes european (TEN-T).

Investitia este necesara pentru eliminarea functionarii defectuoase a ecluzei Navodari, situatie care influenteaza circulatia fluxurilor de marfuri, afecteaza comunitatile locale si conduce la modificarea ecosistemelor din zona limitrofa biefului II al Canalului Poarta Alba – Midia, Navodari.

Executivul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii ”Retehnologizare ecluza Navodari in vederea cresterii sigurantei navigatiei”, cu o valoarea totala de 504,8 milioane lei, din care constructii-montaj in valoare de 171,2 milioane lei, esalonata pe 48 de luni”, informeaza Guvernul.

Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile prin Programul operational Transport (POT) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Realizarea lucrarilor de retehnologizare aferente proiectului conduce la o serie de beneficii imediate si foarte necesare in contextul actual, precum: functionarea pentru inca un ciclu de 30 de ani a echipamentelor si instalatiilor de la ecluza Navodari, reducerea costurilor de intretinere si reparatii, cresterea fiabilitatii echipamentelor si instalatiilor la nivelul cerut de normele europene in vigoare, cresterea sigurantei in functionare a echipamentelor, dar si aducerea echipamentelor electrice si mecanice la un nivel tehnic corespunzator cu cel al anului in care se face retehnologizarea acestora”, precizeaza Guvernul.

Ecluza Navodari se compune din doua ecluze gemene din beton armat monolit, in perimetrul carora sunt amplasate toate constructiile, instalatiile si echipamentele necesare realizarii unei bune desfasurari a activitatii. Caracteristicile tehnice ale ecluzei Navodari sunt:

  • lungimea utila a sasului este de 145 m;
  • latimea utila a sasului este de 12,5 m;
  • adancimea apei pe prag, la nivel normal de exploatare, este de 6 – 6,5 m.

Principalele functiuni ale ecluzei Navodari sunt:

  1. Functia de navigatie: ecluza dimensionata pentru un ”convoi de calcul” format dintr-o barja cu capacitatea de 3.000 to si impingatorul necesar propulsarii barjei. Ecluza Navodari permite si accesul navelor maritime din zona Midia, portul Constanta, in portul fluvial Luminita. Timpul de ridicare sau coborare prin ecluza a unei ambarcatiuni este de aproximativ 5 minute.
  2. Functia de prevenire a patrunderii apei sarate in bieful II al Canalului Poarta Alba-Midia, Navodari;
  3. Functia de evacuare a viiturilor colectate in bieful II al Canalului Poarta Alba-Midia, Navodari;
  4. Functia de mentinere constanta a nivelului in bieful II al Canalului Poarta Alba-Midia, Navodari.
Articolul precedentCENTURA BLAJ, IN LINIE DREAPTA – Guvernul aproba proiectul de 205 milioane lei, pentru drumul de aproape 7 km
Articolul următorSECTIUNEA 5 A AUTOSTRAZII SIBIU-PITESTI PRINDE CONTUR – O treime din drumul de 30 km a fost construita

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.