PODURILE DE PE CENTURA ALESD, APROAPE GATA – Constructorii lucreaza pe aproape 80% din lungimea centurii Alesd. Drumul a costat 145 milioane lei

Podurile de pe centura Alesd se apropie de finalizare. Lucrarile la centura ocolitoare a orasului Alesd sunt concentrate pe terminarea celor 3 poduri ce trebuie realizate pe traseul acesteia. Doar la centura Alesdului, Consiliul Judetean Bihor a avut 22 de litigii.

Podul din aval de oras, cel mai avansat ca lucrari, este aproape gata.

La cel de-al doilea, din localitatea Pestis, in amonte de oras, s-a turnat la sfarsitul saptamanii trecute betonul ce armeaza grinzile.

La al treilea, cel mai mic, situat in zona uzinei de apa, lucrarile sunt in curs. Urmeaza sa se monteze grinzile care au fost aduse in santier zilele trecute. Apoi se va trece la realizarea armaturilor. Pana luna viitoare lucrarile vor fi terminate si la acest pod.

Constructorii lucreaza pe aproape 80% din lungimea centurii, spune presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan. 

Lucrarile sunt executate de asocierea de firme Drum Asfalt si Trameco, iar valoarea totala a investitiei este de 145,1 milioane lei, TVA inclusa. Finantarea este asigurata din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.

Termenul prevazut pentru finalizarea centurii Alesd este 31 august 2023, iar din aceasta toamna se va putea circula pe ambele brate ale centurii Alesd.

Ne propunem ca pana la sfarsitul lunii mai sa finalizam lucrarile la tronsonul de nord al centurii pe relatia Tinaud-Pestis. Pe tronsonul de sud, ce ocoleste orasul inspre raul Crisul Repede, nu am putut incepe efectiv lucrarile pe un tronson de aproximativ 1 km din cauza unor procese pe care le avem legate de exproprierea terenurilor. Cu toate intarzierile generate de aceste procese, ne propunem ca pana in toamna acestui an sa finalizam integral lucrarile”, spune Bolojan.

Centura Alesd va descongestiona traficul rutier atat pe directia Cluj, cat si pe directia Zalau. O parte din trafic va ramane pe actualul drum, iar o parte va fi preluat de noua centura, care va ocoli Alesdul la intrarea dinspre Oradea, intre localitatile Lugasul de Jos si Alesd.

Soseaua de centura Alesd va avea o lungime de 5,8 kilometri, ea urmand a reduce timpul de parcurs de soferi pe DN1, in conditiile in care in prezent circulatia se desfasoara exclusiv prin centrul orasului. Aici se va amenaja un sens giratoriu, de unde porneste primul brat al centurii, de aproximativ 4 kilometri, care va ocoli orasul Alesd pe directia Oradea – Cluj-Napoca.

Iesirea in DN1 se va face tot printr-un sens giratoriu, inainte de localitatea Tinaud. Cel de-al doilea brat porneste din aceasta intersectie si ocoleste orasul Alesd pe directia Cluj-Napoca – Zalau, avand o lungime de aproximativ 2 kilometri. Acesta ocoleste zona de dealuri si iese in localitatea Pestis.

Stadiul lucrarilor la centurile Osorhei, Nojorid si Santandrei

Seful CJ Bihor a vorbit si de stadiul lucrarilor la centurile Osorhei, Nojorid si Santandrei.

Incepute dupa jumatatea lunii februarie, lucrarile la centurile din zona metropolitana a Municipiului Oradea au progresat.

La Centura Osorhei, denumita DJ 767J, pentru realizarea unui pod peste Raul Tasad, au fost executati 6 piloti pe malul stang. In prezent se fac aceleasi lucrari pe malul drept. Intre kilometrul 5+000 si 5+800 se decoperteaza terenul vegetal si se asterne piatra bruta. In ceea ce privieste reabilitatea drumului dintre Osorhei si Copacel, DJ 767E, se lucreaza la un pod provizoriu pentru devierea traficului de la km 8+140 peste Valea Saranului.

Pe traseele Centurilor Nojorid si Santandrei se decoperteaza terenul vegetal si se asterne piatra burta. In Santandrei se amenajeaza un pod provizoriu pentru devierea traficului peste Paraul Peta, la km 4+588. Se fac, de asemenea, lucrari pentru relocarea retelelor de utilitati existente.

Lucrarile in zona metropolitana sunt impartite in doua loturi, respectiv Lotul 1: Centura Osorhei (5,8 km) si reabilitarea drumului judetean DJ 767E Osorhei – Copacel (12,7 km) si Lotul 2: Centurile Santandrei (5 km) si Nojorid (8,4 km).

Valoarea contractului pentru Lotul 1 este de 108.275.129,09 lei, fara TVA, iar al contractului pentru Lotul 2, de 84.394.118,95 lei, fara TVA. Termenul de executie a fost stabilit la 18 luni de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor. Constructorul este compania PORR Construct.

Finantarea pentru proiectul „Cresterea accesibilitatii pe drumurile judetene in Zona Metropolitana Oradea” va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operational Regional 2021 – 2027.

Articolul precedentPIZZAROTTI, REDESEMNATA CONSTRUCTOR PENTRU LOTUL 1 DIN CENTURA DE NORD A CAPITALEI – Contractul pentru cei 17,5 km depaseste 815 milioane lei fara TVA
Articolul următorDRUMUL CARE LEAGA JUDETELE ALBA SI SIBIU VA FI REABILITAT – Lucrarile pentru 10 km de drum judetean costa 35 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.