CNAIR anunta ca se va realiza un drum cu patru benzi care va asigura conexiunea rutiera dintre depoul tramvaiului 41 si Prelungirea Ghencea. A fost transmisa spre validare la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) documentatia de atribuire privind executia lucrarilor pentru proiectul de supralargire Prelungire Ghencea intre strada Brasov, viitorul terminal al tramvaiului 41 si Pasajul Domnesti, tronson de drum preluat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
In prezent pe Prelungirea Ghencea traficul auto se desfasoara pe doar 2 benzi de circulatie, cel pietonal pe trotuare inguste, transportul in comun nu are benzi dedicate, alveolele statiilor de autobuz sunt subdimensionate, arata Cristian Pistol, reprezentantul CNAIR.
Durata contractului este de 48 luni si cuprinde 2 luni perioada de proiectare, 10 de luni perioada de executie a lucrarilor si minim 36 de luni perioada de garantie.
”CNAIR a transmis la ANAP documentatia de atribuire in vederea incheierii contractului avand ca obiect: Proiectarea si executia lucrarilor pentru Conexiunea proiectului „Penetratie Prelungirea Ghencea – Domnesti si Supralargire Bulevardul Ghencea intre strada Brasov si Terminal Tramvai 41” cu proiectul „Pasaj Suprateran pe Dj 602, Centura Bucuresti – Domnesti”. Data limita de depunere a ofertelor este 4 mai 2023”, informeaza CNAIR.
Prin realizarea acestei conexiuni fluxurile de trafic vor beneficia de conditii superioare de circulatie, care se vor concretiza intr-o serie de avantaje economice, precum:
- Imbunatatirea confortului participantilor la trafic;
- Reducerea numarului de accidente;
- Imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului;
- Reducerea timpului de calatorie si cresterea vitezei medii de deplasare.
Sursa de finantare pentru contractul de proiectare si executie a lucrarilor va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile.
Traseul sectorului de drum se afla pe teritoriul administrativ al Municipiului Bucuresti (Sectorul 6) si al judetului Ilfov (Bragadiru si Clinceni) si este cuprins intre strada Maracineni si Pasajul Domnesti.
Proiectul prevede:
- largirea la 4 benzi a strazii Prelungirea Ghencea, intre strada Maracineni si Pasajul Domnesti, precum si conexiunea cu infrastructura existenta (pasajul Domnesti)
- realizarea pistelor pentru biciclete
- amenajarea trotuarelor pe ambele parti ale drumului, cu latimea de 3 m si piste de biciclete cu latimea de 1,5 m
- modernizarea sistemului de iluminat
- realizarea sistemului de canalizare pluviala
- amenajarea a 2 statii de autobuz
- amenajarea unei zone mediana 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioara cu cale dubla de tramvai printr-o investitie viitoare a Primariei Municipiului Bucuresti
- amenajarea unor intersectii semaforizate: intersectia dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710); intersectia dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850); trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)
”Avand in vedere cresterea semnificativa a valorilor de trafic din ultimii ani din zona Prelungirii Ghencea, realizarea acestei conexiuni intre Pasajul Domnesti si Prelungirea Ghencea va facilita dezvoltarea si marirea capacitatii de transport, reducerea timpului de calatorie, precum si cresterea gradului de asigurare a serviciului public de transport, prin aducerea liniei de tramvai si implementarea proiectului Tren Metropolitan Bucuresti-Ilfov. Cum spuneam si data trecuta, pentru ca stiu ca doar largirea bulevardului si, in general, investitiile in infrastructura rutiera fara integrarea acestora cu sistemele de transport public, nu vor rezolva definitiv problema traficului, propun Primariei Capitalei sa studieze implementarea unui proiect privind realizarea unei benzi unice pentru autobuze pe Prelungirea Ghencea, de tip BRT (Bus Rapid Transit), dupa finalizarea lucrarilor”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Aceasta banda unica pentru autobuze poate fi implementata pe zona mediana unde este prevazuta linia de tramvai si poate fi functionala pana la momentul in care se va realiza infrastructura necesara circulatiei tramvaiului.
”Asa cum am mai spus, integrarea acestor elemente de transport (infrastructura rutiera, mijloace de transport in comun rapid si predictibil) reprezinta cheia descongestionarii traficului rutier in zona marilor orase”, adauga Scriosteanu.
Acest proiect se realizeaza la solicitarea si in colaborare cu Consiliul Judetean Ilfov – prin domnul presedinte Hubert Thuma, cu Primaria orasului Bragadiru – prin primarul Gabriel Lupulescu, cu Primaria comunei Clinceni – prin primarul Adrian Budeanu si cu Primaria comunei Domnesti – prin primarul Ghita Adrian.
La randul sau, Cristian Pistol spune ca proiectul are un rol important in modernizarea retelei de transport din zona de sud-vest a Capitalei si creeaza premisele constructiei ulterioare a unei linii de tramvai pe Prelungirea Ghencea.
”Acest obiectiv va fi complementar altor proiecte dezvoltate ulterior de autoritatile din Bucuresti (inclusiv linie de tramvai) intr-un concept integrat prin care se urmareste:
– sporirea capacitatii de transport;
– cresterea sigurantei rutiere;
– reducerea timpului de calatorie;
– cresterea gradului de asigurare a serviciului public de transport persoane pentru zonele greu accesibile”, mai spune Pistol.