VOM CIRCULA CU PRIMUL TREN ELECTRIC – Alstom a inceput productia primului tren electric destinat Romaniei

Primul tren electric cumparat de Statul roman a intrat in productie si urmeaza sa intre in tara in luna iulie a acestui an.

O echipa a Autoritatii pentru Reforma Feroviara (ARF) a efectuat saptamana trecuta o vizita tehnica de lucru la fabrica ALSTOM din Katowice, Polonia, unde se fabrica primele rame electrice din cadrul contractului incheiat anul trecut intre statul roman si compania Alstom Ferroviaria SpA.

Potrivit contractului, primul tren va ajunge in tara la Centrul de Testari Feroviare de la Faurei in luna iulie 2023 pentru efectuarea testelor dinamice.

Al doilea tren electric va ajunge in luna august 2023 si va efectua teste pe liniile CFR.

Dupa realizarea testelor primelor 2 trenuri, cel de-al treilea tren va ajunge in luna decembrie si va fi introdus in exploatare pe reteaua feroviara nationala.

Celelalte trenuri urmeaza sa intre in circulatie incepand cu 2024.

Valoarea achizitiei este cuprinsa intre 2.487.210.561 lei, fara TVA, si 4.249.858.243 lei, fara TVA, in functie de durata serviciilor conexe contractului (15, respectiv 30 de ani).

Contractul consta in achizitia a 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs si mentenanta acestora pentru 15 ani, cu posibilitate de extindere la 30 de ani.

Trenurile electrice sunt compuse din 6 vagoane si au o viteza maxima de circulatie de 160 km/h si 351 locuri pe scaune. Au totodata sistem de climatizare, conexiune wi-fi, spatii pentru bar/bistro,accesibilitatea persoanelor cu mobilitate redusa si zona destinata distribuirii automate de bilete si aparate de compostat.

Aceasta este prima licitatie pentru rame electrice pe baza de pile de hidrogen, trenurile finantate prin PNRR urmand sa circule exclusiv pe linii neelectrificate de scurt si mediu parcurs precum Bucuresti-Brasov, Bucuresti – Iasi sau Bucuresti – Constanta ori Bucuresti – Suceava.

Autoritatea pentru Reforma Feroviara a publicat in SEAP un anunt de consultare a pietei inainte de lansarea unei noi licitatii pentru achizitia trenurilor cu hidrogen. Licitatia lansata in octombrie 2022 pentru 12 rame cu hidrogen a fost anulata pe 7 februarie pentru ca niciun producator nu a depus oferta.

Consultarea pietei este deschisa pana la 20 februarie, a transmis ARF.

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) informeaza ca, pe 8 februarie 2023, a publicat in platforma de achizitii publice SEAP, un anunt de consultare a pietei pentru a se obtine elementele suplimentare necesare actualizarii documentatiei de atribuire pentru achizitia a 12 rame electrice cu hidrogen pentru lung parcurs (H-EMU) destinata transportului feroviar de calatori si o cotatie pentru mentenanta acestora, inclusiv o cotatie pentru serviciile de alimentare cu hidrogen, necesare functionarii acestora. Mentionam ca acest obiectiv de investitii este finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR)”, anunta ARF.

Astfel, prin actiunea de consultare a pietei se doreste obtinerea de urmatoarele informatii:

a) termenul de livrare pentru primul tren, respectiv termenul de livrare pentru intrega cantitate, de la semnarea contractului;

b) conditiile de accesibilitate pentru persoanele cu mobilitate redusa;

c) elemente privind amplasarea depoului/depourilor de mentenanta si a statiei/statiilor de alimentare cu hidrogen.

Procedura de consultare a pietei se va desfasura online, iar operatorii economici interesati pot transmite raspunsurile/propunerile justificate, precum si orice recomandari, opinii si sugestii pe adresa de email: office@arf.gov.ro, pana la data de 20.02.2023. Ulterior procesului de consultare, ARF va relansa, cu maxima celeritate, procedura de achizitie a ramelor electrice cu hidrogen, in conformitate cu prevederile legale in vigoare”, a transmis ARF.

Programul de livrare pentru primul tren este cuprins intre 18 si 24 de luni de la semnarea contractului in timp ce termenul de livrare pentru intregul lot (12 unitati) este cuprins intre 24 si 33 de luni de la semnarea contractului cu o cadenta de cel putin 2 rame/luna. 

Noile trenuri ale Romaniei urmeaza sa fie utilizate pe rutele electrificate majore ale retelei feroviare, urmarindu-se o deservire echilibrata a teritoriului intre capitala si principalele centre urbane ale tarii:

  • Bucuresti Nord – Constanta
  • Bucuresti Nord – Brasov – Arad – Timisoara
  • Bucuresti Nord – Brasov – Cluj
  • Brasov – Deda – Cluj
  • Bucuresti Nord – Brasov
  • Bucuresti Nord – Iasi
  • Bucuresti Nord – Suceava
  • Bucuresti Nord – Galati
  • Bucuresti Nord – Craiova – Targu Jiu – Petrosani- Simeria
  • Bucuresti Nord – Craiova – Timisoara – Arad
  • Cluj – Timisoara
  • Cluj – Suceava – Iasi
Articolul precedentCUM LUCREAZA ERBASU PE CENTURA SANMARTIN – Autoritatile locale lauda constructorul roman
Articolul următorCNAIR ARE CONDUCERE NOUA – Trei fosti sefi ai CNAIR, numiti in board

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.