Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a avizat devizul general al Podului peste Prut la Ungheni. Podul face parte din proiectul Autostrazii A8 si va avea si punct de trecere a frontierei.
Investitia are ca scop imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit international de marfuri si persoane, precum si sprijinirea relatiilor economice, sociale si fratesti dintre Romania si Moldova.
”In scurt timp, urmeaza inceperea procedurii de licitatie pentru executia lucrarilor”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Valoarea investitiei se ridica la 40.110.666 euro cu TVA, finantata din fonduri externe nerambursabile si bugetul de stat.
Principalele caracteristici prevazute ale podului sunt:
- 261,20 m lungime pod nou peste Prut
- 13 m latime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
- 8 m latime parte carosabila
- 1 km lungime traseu
- 4 x 3,75 m parte carosabila drum de legatura
- punct de control trecere frontiera, care va fi dotat cu parcari pentru autovehicule mari, autoturisme si spatii inchise destinate verificarii amanuntite a autoturismelor si tirurilor
Acest pod va interconecta infrastructurile rutiere intre ambele state: Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul Romaniei) si Drumul national R1 Chisinau – Ungheni – frontiera cu Romania (pe teritoriul Republicii Moldova).