Compania austriaca Porr Construct si-a adjudecat un contract in valoare de aproape 308 milioane lei, pentru cresterea capacitatii operationale a infrastructurii Aeroportului International Henri Coanda (AIHCB), cel mai mare aeroport al Romaniei.
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) anunta ca acesta este cel mai mare contract de investitii la CNAB din ultimii zece ani.
Lucrarile de executie se vor finaliza in doi ani si vor avea o garantie-record de 109 luni.
„Marti, 6 decembrie 2022, CNAB a semnat contractul de „Sistematizare a suprafetei de miscare a AIHCB in vederea cresterii capacitatii operationale si asigurarii conformarii cu prevederile Reg UE. 139/2014 – Etapa I”. Investitia vizeaza lucrari de amploare la mai multe cai de rulare a aeronavelor: November, Papa, Victor, Whiskey, Charlie, precum si la Platforma nr. 2 – la amplasamentul existent si extindere pana la calea de rulare Delta. Lucrarile vor creste capacitatea operationala a Aeroportului Henri Coanda, pentru optimizarea conditiilor de operare a aeronavelor pe caile de rulare, precum si pentru majorarea numarului de pozitii de parcare„, informeaza compania.
Contractul, in valoare de 307,968 milioane lei, fara TVA, prevede servicii proiectare si asistenta in valoare de 18,227 milioane lei si lucrari propriu-zise de executie in valoare de 289,741 milioane lei.
Lucrarile se inscriu in strategia de conformare la specificatiile de certificare aplicabile pentru conditiile de operare la AIHCB, prevazute in Regulamentul Uniunii Europene nr. 139/2014 al Comisiei Europene privind stabilirea cerintelor tehnice si a procedurilor administrative referitoare la aerodromuri.
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a initiat deja demersurile pentru realizarea Etapei a II-a a modernizarii si cresterii capacitatii operationale a infrastructurii la Aeroportul Henri Coanda, care vizeaza in continuare ample lucrari la caile de rulare Alpha, Bravo, Golf, precum si modernizarea si extinderea Platformei nr. 1 si Platformei nr. 2 spre sud.
CNAB a avut anul trecut pierderi de 120,3 milioane lei, fata de un profit net de 359,6 milioane lei in 2019. Veniturile operationale au scazut a mai putin de jumatate anul trecut, la 409,8 milioane lei, de la 1,06 miliarde lei in 2019.
Traficul de pasageri a scazut cu 70% in 2020, pe cele doua aeroporturi ale capitalei, Aeroportul International Henri Coanda si Aeroportul International Aurel Vlaicu, pana la 4,5 milioane de pasageri, iar numarul de zboruri s-a injumatatit comparativ cu 2019.
Compania estimeaza pentru acest an venituri operationale de 538,6 milioane lei si un profit net de 200.000 lei. Conducerea CNAB apreciaza ca traficul de pasageri va urca la 6,85 milioane de pasageri in acest an, care tot este in scadere cu mai mult de 50% fata de nivelul de dinainte de Covid.