Constructorul austriac Strabag a inregistrat si in septembrie cel mai mare avans de pe marile santiere de infrastructura rutiera din Romania, de aproape 15 puncte procentuale. Acesta a realizat deja o treime din lucrarile aferente drumului de legatura Centura Oradea – A3 (18,96 km).
Grupul roman UMB a avut un progres de 8,5 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Salajului (12,24 km) din Autostrada Transilvania. Constructorul roman a ajuns la un grad de executie de 12% pe acest tronson al A3.
UMB a raportat un prim avans de 8 puncte procentuale pe lotul 2 din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord).
Singurul santier monitorizat pe care nu a mai fost raportat niciun avans de cateva luni este Drumul Expres Braila – Galati. Proiectul de 11 kilometri, castigat de UMB, pare sa fi intrat intr-un blocaj, scrie Economica.net.
La randul sau, antreprenorul grec Aktor a inregistrat un progres de peste 7 puncte procentuale pe lotul 3 din A0 Sud. Astfel, lucrarile pe tronsonul dintre Bragadiru si Joita (17,96 km) sunt realizate in proportie de peste 20%.
Clasamentul continua cu grupul UMB, cu un avans de 6 puncte procentuale pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitesti. Lucrarile la cei 31,75 de kilometri au ajuns la un stadiu de 49%.
Compania turca Nurol au inregistrat un progres de 4,33 puncte procentuale pe lotul Nusfalau – Suplacu de Barcau din Autostrada Transilvania, depasind un grad de executie de 52%.
Pe santierul Podului suspendat de la Braila, italienii de la WeBuild au depasit 80% stadiul fizic. Insa nu este cert daca podul va fi pus in circulatie in acest an, dupa cum promiteau antreprenorii.
Austriecii de la Porr au avut la randul lor un progres de peste 4 puncte procentuale, lucrarile pe cei 13,17 kilometri ai A1 fiind realizate in proportie de peste 86%. Lotul 1 din Autostrada Sibiu – Pitesti ar putea fi gata anul acesta.
Italienii de la WeBuild au un avans de 3,8 puncte procentuale pe sectiunea 5 din Autostrada Sibiu – Pitesti. Al cincilea lot din cel mai important proiect rutier al Romaniei a ajuns la un grad de executie de 20%.
Compania turca Alarko a inregistrat progrese de peste 3 puncte procentuale pe loturile 1 si 2 din Autostrada de Centura Bucuresti Sud (A0 Sud).
Grupul UMB a raportat un avans de 3,1 puncte procentuale pe tronsonul Nadaselu – Zimbor din Autostrada Transilvania. Stadiul fizic a depasit 40% pe aceasta sectiune dificila de construit.
Italienii de la Tirrena Scavi au raportat la randul lor un progres de aproape 2 puncte procentuale pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitesti, unde au ajuns la un grad de executie de peste 55%.