CONTROL LA PODUL PESTE DUNARE DE LA BRAILA – Numai cu vreme buna si cu o mobilizare mult mai buna a antreprenorilor se va putea circula pe pod in decembrie

Podul suspendat peste Dunare de la Braila are sanse mici sa fie gata in acest an, asa cum promiteau constructorii. Desi mobilizarea in santier este mai buna, iar Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are reprezentati si responsabili de proiect permanent in santier, posdul nu poate sa fie finalizat in acest an. Singura sansa a antreprenorilor ar fi vremea buna si o mobilizare si mai buna din partea constructorilor, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, care a mers iar in control pe santier.

Cel mai mare pod din Romania si al treilea din Europa va costa jumatate de miliard de euro si, pentru realizarea lui, lucreaza o firma italiana si una japoneza. Podul suspendat de la Braila este construit de Asocierea nipono-italiana IHI-WEBUILD (initial IHI-Astaldi).

La vizita de lucru pe acest santier, am fost insotit de noul director al Directiei Implementare Proiecte din cadrul CNAIR, Mihai-Felician Cernestean, precum si de responsabilii de proiect, alaturi de care a parcurs si verificat fiecare zona a santierului in parte.

Am facut o noua vizita de lucru la santierul podului suspendat peste Dunare de la Braila pentru a verifica evolutia lucrarilor din ultima perioada. Va reamintesc faptul ca in urma ultimei vizite de la sfarsitul lunii septembrie, antreprenorul principal ne-a comunicat un grafic detaliat pe zile pana la sfarsitul anului, care cuprinde necesarul si mobilizarea de resurse necesare pentru a fi dat in trafic podul, inclusiv prima etapa a drumurilor de legatura, atat pe zona judetului Braila, cat si pe zona judetului Tulcea. Cu aceasta ocazie, chiar daca lucrurile s-au imbunatatit fata de ultima vizita, iar mobilizarea in santier este mai buna, am constatat faptul ca nu in toate punctele critice lucrarile au avansat in asa fel incat sa putem spune ca vom putea circula pe acest pod si drumurile de legatura aferente in luna decembrie, asa cum a promis asocierea de antreprenori. Acest lucru ramane in continuare realizabil, dar cu o mobilizare mult, mult mai buna a asocierii de antreprenori, precum si cu vreme favorabila pana in luna decembrie”, spune Scriosteanu.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere are reprezentati si responsabili de proiect permanent in santier, astfel incat sa sprijine antreprenorul cat mai mult posibil, afirma oficialul.

Scriosteanu prezinta principalele lucrari in curs aferente podului si primei etape a drumurilor de legatura:

  • Km 1+759 – km 1+900: se asterne stratul superior de fundatie (piatra sparta);
  • Km 2+200 – km 2+350, km 2+540 – km 2+960 si km 6+700 – km 7+030: se aplica emulsia de legatura cu strat de asfalt AB 31,5;
  • Pod km 2+409: se cofreaza placa de suprabetonare, dupa ce au fost montate predalele;
  • Km 2+880 Centru de Intretinere si Coordonare: se lucreaza la finisajele interioare si exterioare aferente cladirii principale, compartimentarile atelierului metalic si instalatii, depozit cofrare si armare pereti beton, canalizare menajera si alimentare cu apa;
  • Km 3+000 – km 4+500: se monteaza caminele ITS;
  • Pod km 3+222: se armeaza placa de suprabetonare si continua montarea prefabricatelor tip Macafferri;
  • Km 4+500: la acest giratoriu, se monteaza bordurile si pavelele aferente;
  • Pe viaductul dinspre Braila, a inceput realizarea hidroizolatiei peste placa de suprabetonare;
  • La blocul de ancoraj dinspre Braila, se armeaza si cofreaza placa de suprabetonare;
  • La turnul dinspre Tulcea, se armeaza si cofreaza cuzinetii laterali;
  • La blocul de ancoraj dinspre Tulcea, se armeaza si cofreaza suprabetonarea camerelor de tragere;
  • Pe viaductul dinspre Tulcea, se monteaza lisele de parapet;
  • Km 7+030 – km 7+640: se asterne primul strat de asfalt AB 31,5;
  • Pod km 7+814: se monteaza lisele de parapet si se betoneaza grinda de parapet;
  • La sensul giratoriu dinspre Tulcea, se asterne stratul inferior de fundatie (balast);
  • Km 0+000 – km 4+365: s-au executat sapaturile la 6/10 bazine de retentie;
  • La drumul de legatura cu DN22 (Macin), se executa asternerea stratului superior de fundatie (piatra sparta), sapatura si betonarea santului de preluare a apelor pluviale si umplutura corp rambleu;

La cele 3 poduri aferente drumului de legatura cu DN22 (Macin), se executa:

● pod km 2+534: se armeaza placa de suprabetonare si se monteaza prefabricatele de tip Macafferri

● pod 3+230: se monteaza predalele

● pod 3+507: se monteaza schelele si esafodajele la culee si pile

La intersectia cu DN22 (Macin), se executa umplutura corp rambleu.

Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Constructia face legatura intre judetele Braila si Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime si o inaltime de aproape 200 de metri. 

Acesta este primul pod suspendat realizat in Romania. Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune. 

Potrivit reprezentantilor WEBUILD, doar drumurile de acces vor fi construite in totalitate pana la sfarsitul acestui an (2022), astfel incat circulatia pe pod sa poata fi deschisa.

Investitia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judetului Tulcea. Deasupra Dunarii este podul suspendat, in lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) si doua deschideri laterale de 489,6 m pe malul Braila si de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte si de alta sunt prevazute doua viaducte de acces in lungime de cate 110 m fiecare. Drumul principal va avea doua benzi pe sens si va lega judetul Braila de judetul Tulcea, iar drumul de legatura spre Macin va avea o banda pe sens, in lungime de 4,3 km. In rest, vor fi realizate intersectii giratorii, 33 de poduri, podete, pasaje si o statie de taxare.

Pilonii au 192 m inaltime totala de la partea superioara a fundatiei si sunt localizati in aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevazut cu scari si lift, accesul fiind permis din benzile de intretinere localizate pe ambele parti ale tablierului.

La pilonul Braila sunt 72 piloti de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloti de 38 metri lungime.

In cadrul Master Planului General de Transport, podul figureaza ca parte a Drumului Expres Buzau – Braila – Tulcea – Constanta, drum planificat a se realiza in perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei si Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se afla Delta Dunarii.

Articolul precedentCONTRACTUL PENTRU AUTOSTRADA CHETANI-CAMPIA TURZII A FOST SEMNAT – Strabag-Geiger Transilvania castiga contract de 420,3 milioane lei fara TVA
Articolul următorACUZATIILE CURTII DE CONTURI PRIVIND COMPANIA NATIONALA AEROPORTURI BUCURESTI – Zero investitii in infrastructura

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.