PROBLEME LA PASAJ OLTENITEI – Intarzie furnizarea prefabricatelor, apar sincope in constructia pasajului

Intarzierea furnizarii prefabricatelor necesare pentru realizarea lucrarilor a generat sincope in executia Pasajului Oltenita, astfel ca reprezentantii Ministerului Transporturilor au solicitat antreprenorului revizuirea graficului de executie a lucrarilor. Amenajarea nodului rutier se face printr-un pasaj denivelat suprateran de tip sens giratoriu alungit cu relatie pe fiecare rampa de urcare si coborare cu legatura in Centura Bucuresti.

La pasajul Oltenitei – Popesti Leordeni a fost finalizata turnarea placii de suprabetonare pe giratie aferenta tablierului compozit si se continua cu armarea, cofrarea si betonarea grinzilor de parapet. A fost totodata finalizata pregatirea suprafetelor pentru executia sistemului hidroizolator al caii pe pod.

Acum se lucreaza la dublarea la 4 benzi a Centurii Bucuresti pe partea dreapta (km 29+500) spre Berceni si la intersectia cu DN4.

Avand in vedere intarzierea furnizarii prefabricatelor necesare pentru realizarea lucrarilor, care a generat sincope in executia pasajului, am solicitat antreprenorului revizuirea graficului de executie a lucrarilor si comunicarea termenului la care poate fi dat in trafic pasajul, tinandu-se cont si de perioada de iarna care urmeaza”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, care a fost in inspectie pe santier.

A fost finalizata turnarea grinzii de reazem pentru dala de racordare pentru rampa de acces Oltenita si continua armarea elementului de coronament. Stadiul lucrarilor la aceasta rampa este de 80%.

A fost finalizata montarea predalelor pe rampa de acces Bucuresti si se continua cu armarea placii de suprabetonare, care se va turna in 4 etape in sens longitudinal si in 2 etape in sens transversal.

De asemenea, au fost finalizate lucrarile de terasamente pentru dublarea la 4 benzi a Centurii Bucuresti pe partea stanga spre Berceni si continua executia sistemului rutier proiectat.

Continua lucrarile la rampa de urcare/coborare dinspre si spre Glina si la rampa de urcare/coborare dinspre si spre Berceni, care sunt la nivel de strat de legatura, iar rampa de acces Bucuresti este la nivel de strat de baza. Acestea asigura accesul in giratie pentru executia protectiei hidroizolatiei si a straturilor necesare caii pe pod. Continua montarea gurilor de scurgere pe Centura Bucuresti si intregirea retelei de canalizare pe zonele afectate de utilitati”, spune Scriosteanu.

A inceput aprovizionarea cu parapete metalice si executia gaurilor pentru fixarea stalpilor.

Rosturile de dilatatie sunt fabricate in proportie de 80%, urmand sa fie livrate in santier.

A fost resistematizata circulatia pentru a se reduce la minimum impactul lucrarilor asupra traficului din zona”, spune oficialul.

Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.

Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.

Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.

Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.

Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.

Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost scoasa la licitatie in mai 2017.

Nodul rutier Centura Bucuresti – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat si presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zona, inclusiv traficul feroviar.

Traseul amenajarii nodului rutier se desfasoara intre km 29+500 si km 33+190, pe actuala centura a Capitalei.

Articolul precedentCALEA FERATA CLUJ-ORADEA-UNGARIA – FCC si Webuild castiga oferta de 4,5 miliarde lei fara TVA
Articolul următorRETEAUA TEN-T, IN TOATA EUROPA – Comisia Europeana lanseaza un studiu pentru a imbunatati conectarea retelelor feroviare din Ucraina si Republica Moldova la cele din UE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.