CALEA FERATA CLUJ-ORADEA-UNGARIA – FCC si Webuild castiga oferta de 4,5 miliarde lei fara TVA

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a desemnat ofertele castigatoare la procedurile de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunile Poieni-Alesd (lotul 3) si Alesd-Frontiera (lotul 4), aferente obiectivului de investitii ”Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)”, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.


Oferta financiara depusa de asocierea FCC Construccion – Gulermak – CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cu valoarea de 2,117 miliarde de lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare pentru sectiunea Poieni – Alesd (lotul 3), iar oferta financiara depusa de asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA, cu valoarea de 2,417 miliarde de lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare pentru sectiunea Alesd – Frontiera Ungaria (lotul 4).

Prin electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera (166,2 km), lucrari structurate pe 4 loturi, se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar„, precizeaza CFR SA.


Cele doua contracte de achizitie publica urmeaza a fi incheiate si semnate de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.

Durata de implementare a fiecarui contract este de 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor, sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare si managementul traficului feroviar.

Obiectivul general al obiectivului de investitii este electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera (166,2 km) pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:

– cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 120 km/h si 160 km/h pe intregul tronson;

modernizarea garilor (inclusiv haltele de miscare);

modernizarea cladirilor statiilor de calatori, inclusiv construirea de pasarele si/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;

modernizare poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terasamentelor; facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;

montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;

constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

– maximizarea capacitatii de tranzit;

– modernizarea instalatiilor de electrificare (25 kV) pe toata lungimea tronsonului;

– asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare; instalatii de centralizare electronica noi, in statii, si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

– modernizarea echipamentului de telecomunicatii.

Articolul precedentALTE INTARZIERI LA CENTURA TARGU JIU – Lucrarile costa 207 milioane lei si treneaza de opt ani
Articolul următorPROBLEME LA PASAJ OLTENITEI – Intarzie furnizarea prefabricatelor, apar sincope in constructia pasajului

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.