Au fost lansate in licitatie contractele pentru constructia celor 3 loturi ale autostrazii Autostrazii Bacau-Pascani, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
CNAIR a transmis in SICAP anuntul de participare pentru constructia celor 77,39 km ai acestei autostrazi, care face parte din A7 (Autostrada Moldovei).
Anuntul de participare pentru cele 3 loturi va fi vizibil in SICAP imediat dupa publicarea acestuia in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, spune Grindeanu.
Data limita pentru primirea ofertelor a fost stabilita in 15 septembrie 2022.
Lotul 1: (Saucesti -Trifesti), va avea o lungime de 30,3 km si o valoare estimata de 2,041 miliarde de lei (fara TVA)
Lotul 2: (Trifesti-Gheraesti), va avea o lungime de 18,99 km si o valoare estimata de 1,601 miliarde de lei (fara TVA)
Lotul 3: (Mircesti-Pascani), va avea o lungime de 28,09 km si o valoare estimata de 2,215 miliarde de lei (fara TVA)
Executia fiecarui lot va dura 30 de luni, iar valoarea totala de 5,858 de miliarde de lei (fara TVA), necesara lucrarilor, va fi asigurata prin PNRR.
Anuntul de participare va fi vizibil ulterior publicarii acestuia in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
In prezent, legatura dintre municipiile Bacau si Pascani se realizeaza prin intermediul drumului national DN 2 incadrat ca drum european E85, care are o banda pe sens, acesta traversand in mare parte localitati liniare, ceea ce conduce la viteze de parcurs limitate, iar ponderea traficului greu este de circa 20%.
In aceste conditii, reteaua existenta asigura o viteza medie de circulatie de aproximativ 73 km/h pe sectorul DN2, cuprins intre Bacau (DN2F) si intersectie DN2/DN28 (nord de municipiul Roman), iar intre intersectia DN/DN28 si municipiul Pascani (via DJ 208) viteza medie de circulatie este de 51 km/h. Astfel, durata totala de parcurs intre municipiile Bacau si Pascani este de aproximativ 1h si 18 min, iar viteza medie de circulatie intre Bacau si Pascani (pe ruta DN2/DJ 208) este de circa 62 km/h.
Sectorul DN2, cuprins intre intersectia DN2/DN28 si intersectia cu DN28A (Motca) inregistreaza o viteza medie de circulatie de circa 80 km/h.
Proiectul este inclus in Strategia de Implementare a Master Planului General de Transport.
Pe traseul autostrazii sunt prevazute:
- 9 noduri rutiere;
- 112 poduri si pasaje;
- 1 Centru de Intretinere si Coordonare;
- 1 Centru de Monitorizare si Informare;
- 2 Spatii de servicii;
- 2 parcari de scurta durata.
Pe traseul Autostrazii Bacau – Pascani sunt prevazute 9 noduri rutiere, respectiv:
- Nod Bacau – Nord –amplasat la km 0+508 al autostrazii si se dezvolta tinand cont de Varianta de Ocolire Bacau.
- Nod Filipesti – amplasat la km 17+512 al autostrazii.
- Nod Roman Sud – amplasat la km 29+850 al autostrazii.
- Nod Roman Vest – amplasat la km 34+815 al autostrazii.
- Nod Roman Nord – amplasat la km 41+335 al autostrazii
- Nod Sabaoani – amplasat la km 47+437 al autostrazii.
- – amplasat la km 59+178 al autostrazii.
- – amplasat la km 71+374 al autostrazii.
- – amplasat la km 76+505 al autostrazii.
Durata de viata a podurilor, pasajelor, viaductelor este de 100 ani.
Profilul transversal al pasajelor pe DN, DJ si Drumuri Locale sunt proiectate cu o parte carosabila de 7.80 m cu 2 trotuare de 1.75m, iar parapetele este tip H4b cu latime de lucru W2.
Guvernul a aprobat in luna mai indicatorii tehnico-economici ai autostrazii Bacau-Pascani (tronson al A7-Autostrada Moldovei). Proiectul finantat prin PNRR are o valoare estimata de 7,442 miliarde de lei (cu TVA).
In urma analizei distantei de vizibilitate, pe mai mult de 90% din lungimea Autostrazii Bacau – Pascani se poate circula cu viteza de 140 km/h.
A fost deja obtinut Acordul de Mediu nr. 2 din 4 aprilie 2022 emis de catre Agentia Nationala pentru Protectia Mediului.
Latimea platformei va fi de 26 de metri, din care:
– parte carosabila (2 benzi pe sens): 4 x 3,75 m = 15 metri;
– banda mediana (impermeabilizata): 3 metri;
– banda stationare de urgenta, cate una pe fiecare sens de circulatie: 2×2,50m =5 metri;
– acostamente: 2 x 0,50 m=1 metru;
– benzi de ghidare: 4 x 0,50 m;
– spatiu pentru parapete (in afara platformei): 2 x 1 m;
Traseul autostrazii Bacau – Pascani este prevazut cu gard din plasa, (sarma zincata cu H=1.50m) pentru a preveni patrunderea animalelor pe carosabil, acestea reducand riscul coliziunii animalelor cu autovehiculele.
Se vor reloca/proteja retelele identificate pe traseul autostrazii, de tipul: retele electrice de joasa si medie tensiune; retele electrice de inalta tensiune 110 kV respectiv LEA 220 kV; retele distributie gaze naturale; retele transport si distributie gaze naturale; retele alimentare apa; retele telecomunicatii; retele de imbunatatiri funciare (canale ANIF).
Obiectivul se va proteja antiseismic.
Volumele de trafic estimate ce vor fi atrase de autostrada, exprimate ca medie zilnica anuala (MZA) pentru anul 2025 sunt circa 31.000 vehicule etalon (MZA) intre Bacau si Roman, 21.000 vehicule etalon (MZA) intre Roman si Sabaoani si circa 5.500 vehicule etalon (MZA) intre Sabaoani si Pascani, in conditiile in care de la Pascani va exista o continuare a unui drum de mare viteza spre Suceava, Tg. Neamt (Transilvania) sau Iasi. La nivelul anului 2045, aceste valori cresc la circa 38.000 vehicule etalon, 28.500 vehicule etalon si 31.000 vehicule etalon.
Traseul autostrazii este amplasat pe raza Judetelor Bacau, Neamt si Iasi.
Unitatile Administrativ Teritoriale traversate sunt: Saucesti [BC]; Itesti [BC]; Beresti-Bistrita [BC]; Filipesti [BC]; Moldoveni [NT]; Secuieni [NT]; Horia [NT]; Trifesti [NT]; Dulcesti [NT]; Cordun [NT]; Sabaoani[NT]; Gheraesti [NT]; Mircesti [IS]; Halaucesti [IS]; Mogosesti – Siret [IS]; Stolniceni – Prajescu [IS]; Pascani [IS].
Suprafata totala a terenului care se estimeaza a fi ocupata de lucrarile autostrazii este de 1.469,68 ha, apartinand atat proprietatii domeniului public national si local cat si persoanelor fizice si juridice.
Pe traseul Autostrazii Bacau – Pascani sunt prevazute panouri fonoabsorbante cu rol in reducerea zgomotului in zonele sensibile pentru biodiversitate cat si in localitati.
Este prevazuta amplasarea parapetilor pe toata lungimea autostrazii, atat pe zona mediana cat si pe zonele laterale pentru delimitarea partii carosabile.
Pentru zona de urgenta a carei lungime este de 160 m, aflata in zona mediana, s-a prevazut un tip de parapet demontabil care sa asigure atat montarea cat si demontarea, in timp redus si in conditii de siguranta rutiera, respectandu-se normele de siguranta la crash test.
Pentru protejarea traficului pietonal (incluzand personalul de intretinere in caz de accidente rutiere) parapetul pietonal va fi amplasat pe ambele parti ale lucrarilor de arta la limita trotuarului.
In cadrul proiectului au fost prevazute pe o lungime de aproximativ 9.660 m panouri anticoliziune (din plase), pozitionate stanga sau dreapta autostrazii.
Pentru asigurarea unei curgeri hidraulice optime a apei pe sub poduri, dar si pentru protejarea rambleului drumului, atunci cand este in contact cu ape curgatoare sau ape statatoare, se impune construirea unor lucrari hidrotehnice.