PASAJUL OLTENITEI-POPESTI LEORDENI, DAT IN TRAFIC LA FINALUL ANULUI – Investitia se ridica la 169,5 milioane de lei, fara TVA. Este cel mai scump pasaj de pe centura Capitalei

Pasajul Oltenitei-Popesti Leordeni este in graficul asumat de catre antreprenor si va fi dat in trafic la finalul acestui an. Anuntul apartine secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu. Au fost finalizate toate placile de suprabetonare pe grinzile de beton aferente tuturor rampelor de acces ale pasajului si continua montarea liselor si turnarea grinzilor de parapet.

De asemenea, s-a incheiat montarea tablierului metalic si continua cu imbinarile cu suruburi si prin sudura.

A inceput montarea predalelor pe tablierul metalic in zona rampelor de urcare/coborare dinspre si spre Berceni, precum si pe inelul central. Continua montarea lisei, turnarea grinzilor de parapet si a grinzilor de rezemare pentru placile de racordare la rampele de urcare/coborare dinspre si spre Glina, urcare/coborare dinspre si spre Berceni. S-a decopertat sistemul rutier, s-a executat excavatia, s-a turnat grinda de reazem pentru elementele prefabricate si continua executarea drenului in zona rampei de acces Oltenita”, afirma Scriosteanu.

Continua lucrarile pentru dublarea la 4 benzi a Centurii Bucurestiului spre Berceni, unde s-a executat inca 1 km de largire pana la stratul de baza, s-au montat bordurile si s-a betonat trotuarul.

S-a finalizat construirea bazinului de retentie a apei pluviale din zona pasajului, care are o capacitate de acumulare a apei de 1.000 mc si se lucreaza la gura de varsare in paraul Calnau.

S-a finalizat relocarea retelelor electrice in totalitate.

Continua devierea utilitatilor si a lucrarilor de intregire a retelei de canalizare pe zonele afectate de utilitati.

Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.

Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.

Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.

Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.

Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost lansata in mai 2017.

Nodul rutier Centura Bucuresti – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat si presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zona, inclusiv traficul feroviar.

Traseul amenajarii nodului rutier se desfasoara intre km 29+500 si km 33+190, pe actuala centura a Capitalei.

Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.

Articolul precedentLICITATIE PENTRU DN 71 BALDANA-TARGOVISTE-SINAIA – Drumul de 58,86 km va costa 1,17 miliarde lei fara TVA
Articolul următorINCEPE CONSTRUCTIA TRONSONULUI ZIMBOR-POARTA SALAJULUI DIN AUTOSTRADA TRANSILVANIA – Constructia, finantata prin PNRR, costa 680,4 milioane de lei fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.