DRUMUL EXPRES ARAD-ORADEA VA FI IMPARTIT IN TREI TRONSOANE – Proiectul se ridica la 1,38 miliarde euro

Iustin Cionca, presedintele Consiliului Judetean Arad, a anuntat ca investitia drumului expres Arad-Oradea va fi impartita pe trei tronsoane.

Inca o noutate cu privire la proiectul drumului expres Arad-Oradea! Printr-o adresa transmisa astazi Consiliului Judetean Bihor, ne-am dat acordul pentru impartirea investitiei pe trei tronsoane: Arad-Chisineu Cris, Chisineu-Cris-Salonta si Salonta-Oradea. Asta inseamna ca lucrarea va fi abordata pe trei fronturi pentru scurtarea timpului de executie. Avem o comunicare permanenta cu domnul presedinte Ilie Bolojan. I-am transmis ca am agreat varianta finala a traseului drumului expres asa cum a fost prezentata de firma proiectanta Consitrans SRL. Muncim impreuna pe acest proiect major si avand in vedere numarul mare de localitati prin care va trece drumul expres, numarul si importanta agentilor economici care vor fi influentati de traseul drumului, eu zic ca avansam bine si ca Alianta Vestului chiar functioneaza”, spune presedintele Consiliului Judetean Arad.

De asemenea, vicepresedinte al Consiliului Judetean Arad, Razvan Cadar, spune ca vara aceasta sunt deschise patru santiere pe drumurile judetene, pe care se lucreaza.

In total, tronsoanele in lucru se intind pe 75 de kilometri, au o valoare de aproximativ 180 de milioane de lei si sunt realizate in cea mai mare parte din fonduri europene. Cel mai mare santier si cele mai avansate lucrari sunt pe drumul Arad – Pancota – Buteni, unde lucrarile sunt finalizate in proportie de 90% pe tronsonul Arad – Pancota si in proportie de 70% pe tronsonul Pancota – Buteni.

Lucrarile sunt finalizate in proportie de 80% si pe drumul Socodor – Nadab, realizat tot din fonduri europene, parte a proiectului de modernizare a retelei de drumuri intre Chisineu Cris si Curtici. Drumul Dieci – Dezna la care se lucreaza in aceasta perioada este gata in proportie de 50%.

Valoarea estimata a drumului expres Arad-Oradea este de 1,38 miliarde de euro, iar perioada de executie este de 36 de luni.

Abia in anul 2026 am putea circula pe drumul expres Arad – Oradea.

Drumul expres (DX) Oradea – Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu doua benzi de circulatie pe sens. Potrivit presedintelui Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan, vor fi construite 75 de pasaje supraterane si poduri peste cursuri de apa si intersectii cu alte drumuri. In judetul Bihor sunt propuse patru noduri rutiere, alte patru fiind in judetul Arad.

Viteza de proiectare a fost stabilita la 140 de kilometri pe ora.

Viteza medie de deplasare pe ruta Arad – Oradea este acum de 60 de kilometri pe ora. Si cum viteza de proiectare pentru drumul expres este de 140 de kilometri pe ora, astfel ca timpul parcus pe ruta Oradea – Arad se va injumatati.

Ordinul de incepere pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Arad-Oradea a fost dat in august 2021. Pana in prezent, au fost elaborate analiza multicriteriala si studiul arheologic si a fost stabilita varianta de traseu. Sunt in curs de elaborare documentatiile privind ocuparea terenurilor, studiul de evaluare a impactului asupra mediului, planurile urbanistice zonale, documentatiile pentru obtinerea unor avize si acorduri.

Autoritatile au anuntat in octombrie 2021 ca traseul viitorului drum, stabilit de CJ Arad si CJ Bihor, a fost avizat de Comisia Tehnico-Economica a Ministerului Transporturilor, valoarea estimata a proiectului fiind de 1,38 miliarde euro.

Lungimea drumului va fi de 119 kilometri, avand doua benzi pe sens, 75 de pasaje supraterane, poduri peste cursuri de apa si intersectii cu alte drumuri.

Soseaua va trece prin localitatile Arad, Sofronea, Zimandu Nou, Simand, Socodor, Chisineu-Cris si Zerind, iar in Bihor va trece prin localitatile Avram Iancu, Ciumeghiu, Salonta, Madaras, Cefa, Gepiu, Sannicolau Roman, Nojorid, Santandrei si Oradea.

Drumul expres ocoleste municipiul Arad pe partea de nord-vest si face jonctiunea cu varianta de ocolire Arad la nivel de autostrada in nodul rutier proiectat la intersectia variantei de ocolire cu DN 7.

Proiectul va fi realizat de cele doua judete in parteneriat cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prin accesare de fonduri europene nerambursabile.

Articolul precedentROMANIA SE CONECTEAZA CU INFRASTRUCTURA DIN SERBIA – Autostrada Timisoara-Moravita va avea peste 73 de km, studiul de fezabilitate va fi gata la toamna
Articolul următorSTEFAN ROSEANU, DIRECTORUL AUTORITATII PENTRU REFORMA FEROVIARA, LA LUMEA INFRASTRUCTURII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.