TAROM VREA SA INCHIRIEZE SI SA VANDA AVIOANE – Compania negociaza inchirierea a pana la opt avioane Boeing 737-800 si vanzarea a patru avioane Boeing 737-300

Transportatorul aerian national Tarom negociaza cu Air Lease Corporation pentru inchirierea prin leasing operational a cel mult opt avioane modelul Boeing 737-800. De asemenea, compania vrea sa vanda cele patru aeronave de tip Boeing 737-300, arata o hotarare a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor din data de 1 aprilie, publicata pe site-ul companiei.

Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor, cu majoritate de voturi ‘pentru’, reprezentand 99,92% din capitalul social si 0,08% ‘voturi abtinere’ exprimate de actionarul Societatea de Investitii Financiare MUNTENIA SA, ia act denota TAROM nr. SG 1794/ 23.03.2022 de informare privind stadiul negocierilor purtate cu Air Lease Corporation (ALC) in vederea posibilitatii inchirierii prin leasing operational a pana la opt aeronave Boeing 737-8, și solicita ca negocierile sa aiba loc numai in conformitate cu avizul ori informarea operativa a Consiliului de Administratie și sa aiba in vedere respectarea/imbunatatirea tintelor de performanta prevazute in programul de restructurare aprobat”, se arata se arata intr-un document publicat pe site-ul companiei, consultat de ”Lumea Infrastructurii”.

Compania are in flota patru avioane 737-800 NG, inchiriate in 2017 și 2918.

Actionarii companiei au mai aprobat demararea procedurilor de valorificare prin vanzare a celor patru aeronave de tip Boeing 737-300la valoarea cea mai mare dintre cea contabila neamortizata si valoarea de piata stabilita prin raportul de evaluare, cu conditia ca valorea de vanzare sa nu fie mai mica decat cea amortizata”.

Situatia financiara a companiei Tarom s-a deteriorat constant in perioada 2016-2020, atat la nivelul rezultatului din exploatare, cat si la nivelul fluxului de numerar. Tarom estimeaza pierderi de 230,13 milioane lei in 2021, la jumatate fata de cele raportate in anul 2020, de 431,3 milioane lei.

Veniturile totale preconizate pentru 2021 sunt de 1,19 miliarde lei, aproape duble fata de 2020. De asemenea, potrivit scenariului standard, considerat cel mai realist, anul 2024 ar fi anul in care rutele ajung profitabile, iar anul 2023 ar fi anul in care fluxurile de numerar devin pozitive.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.