Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului Otopeni, cel mai mare aeroport din tara, va intarzia sase ani. In prezent, la aeroport exista un singur terminal, iar autoritatile au anuntat in urma cu multi ani ca intentioneaza sa construiasca un al doilea terminal, proiect ce se ridica la peste 1 miliard de euro.
Guvernul a aprobat miercuri, 9 martie 2022, un proiect de Lege privind pentru modificarea anexei nr. 1 la Ordonanta Guvernului nr. 64/1999 pentru aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul International Henri Coanda – Bucuresti
“Guvernul a actualizat calendarul de implementare a Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul International Henri Coanda – Bucuresti. Astfel, termenul de implementare a etapei a III-a Programului, respectiv realizarea lucrarilor, este 2028, prin decalarea cu 6 ani a termenului initial”, anunta Guvernul.
De asemenea, obtinerea avizelor, acordurilor si autorizatiilor necesare pentru demararea lucrarilor, stabilita initial in etapa a II-a a programului, va fi inclusa in Etapa a III a.
Masura este necesara pentru a asigura dezvoltarea pe termen lung a Aeroportul International Henri Coanda, infrastructura aeroportuara publica de interes national, pe baza unui calendar corect si justificat in conditiile socio-economice actuale, respectiv efectele crizei pandemice asupra industriei aviatice.
Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul International Henri Coanda – Bucuresti vizeaza realizarea unei infrastructuri aeroportuare care sa asigure procesarea traficului de pasageri si cargo in conditii de calitate si siguranta.
Potrivit Ordonantei Guvernului 64/1999, programul se desfasoara astfel:
• Etapa I – Aprobarea Planului Urbanistic Zonal
• Etapa a II-a – Desfasurarea activitatilor premergatoare realizarii Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare:
• Etapa a III-a – Realizarea lucrarilor din cadrul Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare
Din suma totala, numai despagubirile ajung la 236 milioane de lei, din care 102 milioane lei pentru proprietati din Otopeni si 133 milioane lei pentru Tunari, bani care ar urma sa ajunga la 969 proprietari carora li s-au verificat anul trecut dosarele.
Potrivit proiectului existent, Aeroportul International Henri Coanda-Bucuresti va avea un nou terminal de pasageri, parte dintr-un proiect de dezvoltare ce va cuprinde si o platforma, sistem de cai de rulare, drumuri de acces, parcari si cladiri, investitie totala estimata la peste 1 miliard de euro.
Proiectul a fost intarziat de pandemie.
Noul proiect va fi practic cel de-al doilea terminal al aeroportului si se va afla la o distanta de cateva sute de metri de actualul terminal. Durata de realizare a investitiei ar fi de cinci ani.