A0 BUCURESTI NORD, BLOCATA LA CNSC – Lotul 3 Afumati- Pantelimon, in mainile China Civil Engineering Construction Corporation, dupa ce compania chineza a contestat atribuirea contractului catre constructorul turc

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a admis pe 21 februarie 2022 contestatia chinezilor de la China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) in cadrul licitatiei pentru Lotul 3 din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord).

Tronsonul lung de 8,6 km, intre Afumati si Pantelimon, va curinde sapte pasaje.

CNAIR a lansat pe 6 iunie 2019 licitatia pentru pentru proiectarea si executia celor 8,6 kilometri din A0 Nord. Durata contractului este de 30 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare si 18 luni perioada de executie a lucrarilor.

Perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani.

In cadrul contractului, viitorul antreprenor va realiza mai multe lucrari ingineresti complexe, incluzand 7 pasaje, doua dintre acestea avand lungimi de 318,30 m si respectiv 466,50 m.

Pe 25 iunie 2021, CNAIR i-a desemnat castigatori pe turcii de la IC IÇTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S., pe lotul 3 din A0 Nord, dupa ce initial castigatori fusesera turcii de la Nurol.

Pe 9 decembrie 2021, CNAIR ii anunta din nou castigatori pe turcii de la ICTAS pe lotul 3 din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord).

Ofertantul declarat castigator este IC IÇTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S., cu pretul de 413,66 milioane de lei fara TVA”, a anuntat CNAIr la acea data.

Acum, tronsonul este blocat.

Dispune continuarea procedurii, prin recalcularea punctajului obtinut de oferta depusa de CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC) la factorii de evaluare nr. 4 si nr. 6, conform celor cuprinse in motivare, in termen de 10 zile de la comunicarea prezentei decizii”, se arata in solutia CNSC, potrivit Economica.net.

Totodata, CNSC a admis cererea chinezilor de obligare a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la plata catre acestia a cheltuielilor ocazionate de solutionarea contestatiei, de aproape 25.000 de lei.

In contestatia depusa pe 17 decembrie 2021, CCECC a solicitat „anularea comunicarii rezultatului procedurii nr. 92/100553 prin care autoritatea contractanta l-a instiintat ca oferta societatii sale a fost reevaluata si declarata admisibila, dar dupa aplicarea criteriului de atribuire s-a clasat pe locul al III-lea”.

De asemenea, compania chineza a cerut „obligarea autoritatii contractante la reevaluarea ofertei societatii sale prin revizuirea punctajului acordat pentru expertii Manager de Proiect Pagina 1 din 3 si Inginer Proiectare Drum, cu acordarea punctajului corect si refacerea clasamentului ofertelor”.

Bucurestiul va avea o noua centura moderna – un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala sosea de Centura care ocoleste Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt in curs de executie.

Pe partea de Nord a Autostrazii de Centura (A0) lucrurile sunt mai intarziate. Din cele patru tronsoane, doar doua sunt contractate insa lucrarile efective in teren nu au inceput nici acolo.

Toate licitatiile de pe A0 Nord au fost lansate din iunie 2019, insa pe doua dintre tronsoane nici pana acum acestea nu s-au finalizat cu un contract semnat.

Avand in vedere intarzierile de la licitatii, A0 Nord ar putea fi finalizata complet abia in 2025-2026.

Articolul precedentCASTIGATORUL CONTRACTULUI PENTRU CELE 12 NODURI RUTIERE PE A0, A1, A2, A3 si A7 – CNAIR a decis. Studiul de fezabilitate va fi efecutat de Explan SRL. Contractul se ridica la 5,5 milioane lei
Articolul următorPIERDERI COLOSALE LA CFR SA – Compania estimeaza pierderi de aproape 588 milioane lei in 2022, la venituri de 4,59 miliarde lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.