DRUMUL EXPRES BACAU-PIATRA NEAMT ARE CERTIFICAT DE URBANISM – Drumul va avea 61 de kilometri. Proiectarea trebuie finalizata pana in aprilie

Drumul expres Bacau – Piatra-Neamt are Certificat de urbanism, anunta Ionel Arsene, presedintele Consiliului Judetean Neamt, pe pagina sa de Facebook.

CNAIR a avizat in decembrie 2021 documentatia multicriteriala, etapa a doua, pentru Drumul Expres Bacau-Piatra Neamt. Drumul va avea doua benzi pe sens si separator pe mijloc, fara banda de urgenta, nu va trece prin localitati si nu va avea intersectii la nivel.

Astazi, am semnat dispozitia privind emiterea certificatului de urbanism necesar elaborarii documentatiei pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii in scopul realizarii „Drumului expres Bacau – Piatra-Neamt“, o ruta care va fi la profil de autostrada, pentru care se asigura finantare din Planul National de Redresare si Rezilienta. De asemenea, am participat la sedinta bilunara de management/ progres cu reprezentantii CNAIR, in cadrul careia am discutat despre implementarea acestui obiectiv de importanta strategica nationala si despre implementarea cu succes a etapelor de proiectare„, scrie Ionel Arsene, presedintele Consiliului Judetean Neamt.

Acesta precizeaza ca Certificatul de urbanism emis reprezinta un pas extrem de important pentru realizarea acestui proiect esential in domeniul infrastructurii rutiere nemtene, „pe care imi doresc sa il concretizam cat mai repede, avand in vedere ca este foarte important pentru judetul nostru, caci va atrage dezvoltarea zonei si va facilita legatura cu Bacaul„.

La sfarsitul anului trecut, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat documentatia tehnico-economica, propunand si varianta finala de traseu.

A durat mult pregatirea actelor dar proiectul este unul complex si sunt foarte multe aspecte de care trebuie sa tinem cont. Ma bucur insa ca in ultima luna am facut pasi importanti in derularea acestei investitii, pentru care pana in aprilie trebuie finalizata proiectarea„, a mentionat Arsene.

Valoarea initiala a contractului de proiectare este de 8.923.930,03 lei fara TVA, fonduri nerambursabile.

Durata contractului este de 18 luni (de la data ordinului de incepere).

Durata de realizare a proiectului este de un an si jumatate din momentul emiterii ordinului de incepere. Lungimea estimata a acestui drum este de 61 kilometri. In judetul Neamt, drumul expres la profil de autostrada va trece prin municipiul Piatra-Neamt, orasul Roznov si comunele Costisa, Candesti, Rediu, Borlesti, Zanesti, Podoleni, Savinesti si Dumbrava Rosie„, a adaugat el.

In data de, 3 august 2021, specialistii CNAIR au prezentat in cadrul unei sedinte organizata la Prefectura Judetului Neamt variantele rezultate din AMC etapa 1. A fost discutata problema traseului in zona platformei industriale, in care isi desfasoara activitatea o societate care este incadrata ca obiectiv SEVESO si fata de care reprezentantii I.S.U. si C.J. Neamt au recomandat amplasarea variantelor de traseu la un minim de kilometri.

Ulterior, in data de, 14.12.2021, JASPERS, a transmis o serie de recomandari asupra documentului AMC 2 revizuit. Proiectantul a transmis documentul revizuit prin asigurarea acestei distante la minim 2,6 km intre drumul expres si obiectivul mentionat.

Drumul Expres Bacau-Piatra Neamt face parte din proiectele ce beneficiaza de finantare din fonduri nerambursabile, aferente perioadei de programare bugetara a UE 2014-2020.

Pe 23 ianuarie 2020, CNAIR a semnat contractul pentru Elaborarea Studiului de fezabilitate pentru “Drumul Expres Bacau – Piatra Neamt” cu Asocierea S.C. Search Corporation – Egis Romania. Licitatia a fost lansata in martie 2019.

Conform normativului in vigoare, drumurile expres sunt drumuri cu cel putin doua benzi pe sens, cu separare a sensurilor de mers, fara banda de urgenta, cu latimea benzilor de circulatie de 3,5 metri si fara intersectii la nivel pe tot parcursul sau. Tot conform normativului, viteza de proiectare minima la ses este de 120 km/h.

Articolul precedent71,4 MILIOANE LEI PENTRU VIADUCTUL CARCEA – Viaductul a fost construit in Al Doilea Razboi Mondial si distrus in 2018 de un mecanic de locomotiva beat
Articolul următorCEO-UL ASTALDI ROMANIA PARASESTE BARCA – Surse: Pier Luca Canino, directorul general al Astaldi Romania a demisionat din functie. Canino a denuntat noua politica de conducere de la Roma a grupului WeBuild

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.