Proiectul largire la patru benzi DN1A si masuri de siguranta rutiera, pe sectorul cuprins intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila-Mogosoaia, merge pe repede inainte.
In prezenta reprezentantilor CNAIR si ai Primariei Mogosoaia, proiectantul a prezentat prima varianta de lucru. In urma cu mai putin de 4 saptamani, la data de 23 decembrie 2021, a fost semnat contractul pentru proiectarea ”Largirii la 4 benzi DN1A, pe sectorul cuprins intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila – Mogosoaia”.
O singura oferta fusese depusa pentru proiectarea obiectivului Largire la 4 benzi DN 1A si masuri de siguranta rutiera pe sectorul cuprins intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila-Mogosoaia, din partea companiei CONSITRANS. Proiectul este o masura suplimentara de crestere a capacitatii de transport in zona Centurii Bucurestiului.
„Dintre cele doua solutii prezentate la sedinta, s-a ales ca pentru intersectia dintre DN1A si Soseaua Chitila Padure este mai eficienta solutia realizarii unui giratoriu decat semaforizarea acesteia„, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.
La trecerea de pietoni din zona intrarii in Parcul Mogosoaia, a fost prezentata si acceptata realizarea unui pasaj pietonal subteran, dotat cu lift.
A fost propusa si agreata si crearea unor benzi suplimentare de acces intre Centura Bucurestiului si DN1A, in zona pasajului Mogosoaia, separate de giratoriul de sub pasaj.
„I-am cerut proiectantului sa finalizam documentatia in cel mai scurt timp, ca sa aprobam indicatorii tehnico-economici si sa putem demara rapid procedurile de expropriere pe zonele in care va fi necesar acest lucru, precum si licitatia pentru executia lucrarilor„, afirma Scriosteanu.
Tronsonul de drum national, cu o lungime de circa 1,2 km, traverseaza zona de intravilan a localitatii Mogosoaia si este marginit de proprietati destinate rezidentei sau activitatilor comerciale. Este o masura suplimentara de crestere a capacitatii de transport in zona Centurii Bucurestiului, precum si a DN1A.
Valoarea estimata a contractului a fost intre 292.079,45 si 344.275,71 lei fara TVA. Contractul de cinci luni urmeaza sa fie finantat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM).
La inceputul anului trecut, fostul ministru al Transporturilor Catalin Drula critica proiectele de largire a drumurilor nationale la patru benzi.
„Nu mai putem avea in Romania solutii de anii ’50 – ’60 in anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile nationale aglomerate, solutia nu mai este sa largim aceste drumuri la patru benzi, prin mijlocul satelor. Se poate construi mai ieftin si mai rapid facand drumuri expres in afara localitatilor. Si aici ma refer mai ales in zona de ses. Uitati-va la drumurile care sunt la patru benzi, spre Giurgiu, sau in alte parti, unde sunt treceri de pietoni, sunt limite de viteza, giratorii, satele respective sunt rupte in doua si nu se mai poate traversa. Chiar pe Bucuresti – Targoviste, la Chitila, cu parapete de beton pe mijloc. Uitati-va si la Pitesti – Campulung – Brasov, proiect similar pe documentatie proasta, nu e gata, va fi reziliat si relicitat. Daca ne uitam la Deva – Oradea, abia dupa 10 ani si nenumarate rezilieri si relicitari, va fi gata anul acesta”, declara Drula in ianuarie 2021.