Lucrarile de reabilitare a podurilor de la Fetesti si Cernavoda sunt in graficul asumat. De precizat, aceasta este prima reabilitare a podurilor de peste Dunare, de cand au fost construite: de 35 de ani podul de la Fetesti, de 34 de ani podul de la Cernavoda.
Secretarul de stat Irinel Ionel Scriosteanu a mers iar in control pe santier. Legat de Podul de la Fetesti, pana acum au fost executate lucrari de reparatii betoane rigle si elevatii pile, respectiv sablarea abraziva a suprafetelor din beton si prelucrarea cu jet de apa a suprafetelor de beton, de protectie anticoroziva a structurii metalice si de consolidarea a malurilor.
In ceea ce priveste Podul de la Cernavoda, pana acum au fost executate lucrari de reabilitare a obiectivului pe Calea 2 de rulare sicontinua lucrarile de reabilitare si inlocuire lucrari de arta, intrerupte in vara, stadiul fizic de executie fiind de 39%.
Pentru executarea acestor lucrari, au fost instituite restrictii de circulatie, valabile pana la data de 17 decembrie 2021.
Podul peste bratul Borcea (de la Fetesti)
Podul peste bratul Borcea este un pod combinat de cale ferata si sosea, de tip constructiv (grinzi cu zabrele si viaducte de acces), care traverseaza bratul Borcea al fluviului Dunarea si, impreuna cu podul similar de la Cernavoda, conecteaza orasele Fetesti si Cernavoda intre regiunile Dobrogea si Muntenia.
”A fost frezat sistemul rutier de pe Calea 1 aferenta podului metalic si viaductului catre Bucuresti, sunt in progres lucrarile de reabilitare a carucioarelor de inspectie si a sinelor acestora, de curatare/suflare intrados pod metalic si de sablare grinzi din beton precomprimat, a antretoazelor si a partii inferioare a placii dintre grinzi. Pentru executarea acestor lucrari, au fost instituite restrictii de circulatie, valabile pana la data de 17 decembrie 2021”, anunta secretarul de stat.
Pana acum au fost executate lucrari de reparatii betoane rigle si elevatii pile, respectiv sablarea abraziva a suprafetelor din beton si prelucrarea cu jet de apa a suprafetelor de beton, de protectie anticoroziva a structurii metalice si de consolidarea a malurilor, mai spune Scriosteanu.
Podul de la Cernavoda
La Podul de la Cernavoda continua lucrarile de reabilitare si inlocuire lucrari de arta, care au fost intrerupte in vara, stadiul fizic de executie fiind de 39%.
”Pana acum au fost executate lucrari de reabilitare a obiectivului pe Calea 2 de rulare – frezare structura rutiera existenta, desfacere cale, trotuar si parapet, refacere hidroizolatie, inlocuire parapet directional, inlocuire rosturi de dilatatie de la culee si dintre viaduct si podul principal, sablarea tablierului podului metalic si refacerea protectiei anticorozive a acestuia, inlocuirea sistemului de iluminat, asternere structura rutiera. Au fost executate lucrari de reparatii la viaduct si la intradosul consolelor, iar pe Calea 1 a fost refacuta protectia anticoroziva a intradosului tablierului podului metalic”, mai spune secretarul de stat.
Podul peste Dunare de la Cernavoda este un pod combinat de cale ferata si sosea, care traverseaza Dunarea si, impreuna cu podul similar peste bratul Borcea, conecteaza orasul Bucuresti de Portul Constanta, unind Dobrogea de Muntenia prin Autostrada A2.
”Au fost realizate lucrarile de armare, cofrare si turnare beton grinzi rost de dilatatie pe Calea 2, montarea dalelor prefabricate pe trotuarul aferent acesteia, respectiv operatiunea de sablare pentru Pila 4 Calea 1 si Calea 2. Au fost inlocuite rosturile de dilatatie pentru Calea 2 de rulare si se inlocuieste parapetul directional si pietonal. Pentru executarea acestor lucrari, au fost instituite restrictii de circulatie, valabile pana la data de 17 decembrie 2021”, precizeaza el.
Iata imagini din timpul vizitei lui Scriosteanu la Podul Fetesti si Podul de la Cernavoda: