TRENURI CU HIDROGEN IN MAREA BRITANIE – Marea Britanie si Scotia decarbonizeaza sectorul feroviar

Alstom, cel mai mare producator de trenuri si furnizor de servicii de mentenanta din Marea Britanie, si Eversholt Rail, detinator de trenuri si finantator din industria feroviara britanica, au anuntat semnarea unui Memorandum de Intelegere care are ca scop livrarea primei flote de trenuri noi cu hidrogen din Marea Britanie. Noul acord de cooperare are ca scop furnizarea unei flote initiale de 10 garnituri de tren noi alimentate cu hidrogen pentru Marea Britanie.

Cele doua companii au convenit sa colaboreze, facand schimb de informatii tehnice si comerciale necesare pentru ca Alstom sa proiecteze, sa fabrice, sa dea in exploatare si sa acorde asistenta unei flote de zece unitati multiple cu hidrogen (UMH), cu trei vagoane fiecare. Acestea vor fi produse de Alstom in Marea Britanie. Noua flota de UMH se va baza pe cea mai recenta evolutie a platformei Aventrade la Alstom, iar intentia este de a semna contractele finale pentru flota la inceputul anului 2022.

Eversholt Rail si Alstom s-au angajat sa isi asume un rol principal in sprijinirea ambitiilor Guvernului Marii Britanii si al Scotiei privind decarbonizarea sectorului feroviar pana in anul 2040 si al obiectivului Guvernului Scotiei de a face acest lucru pana in anul 2035„, anunta companiile.

Alstom este lider global in furnizarea solutiilor de material rulant si a fost prima companie din lume care a produs un tren alimentat cu hidrogen – Coradia iLint – care este in operare in Germania.

COP26 ne aduce din nou aminte de caracterul urgent al nevoii de decarbonizare a lumii noastre. Sectorul feroviar este deja modul de transport cu cele mai scazute emisii, dar putem face si mai mult si sunt incantat ca am incheiat acest acord cu Eversholt Rail care va avea ca rezultat prima flota de trenuri noi cu hidrogen a Marii Britanii”, spune Nick Crossfield, directorul executiv al Alstom pentru Marea Britanie si Irlanda.

Alstom si Eversholt Rail au colaborat anterior la o solutie de material rulant cu hidrogen pentru sectorul feroviar britanic, printr-o propunere de conversie a unei unitati electrice multiple existente la alimentarea cu hidrogen – proiectul „Breeze”.

Este important sa incepem mai devreme decat mai tarziu sa decarbonizam sectorul feroviar din Marea Britanie daca dorim sa realizam obiectivul de „zero emisii” in 2050. Propulsia cu hidrogen va juca un rol important, iar acest proiect cu Alstom va demonstra modul in care sectorul privat poate colabora pentru a avea o influenta pozitiva”, afirma Mary Kenny, directorul general executiv al Eversholt Rail.

Ambele companii cred acum ca exista o piata pentru o flota de garnituri de tren noi care sa fie utilizate de catre operatorii feroviari din Marea Britanie. Amploarea, profunzimea cunostintelor si experienta dobandita in urma proiectului Breeze, impreuna cu feedbackul partilor interesate cu privire la strategiile viitoare privind flota, au fost esentiale pentru configurarea planificarii produsului.

Datorita experientei indelungate a Alstom in privinta mobilitatii in Marea Britanie, garnitura cu un singur nivel Aventra a fost conceputa pentru cerintele operatorilor de pe liniile regionale, de la sisteme de metrou de mare capacitate pana la servicii interurbane. Conceputa pentru a fi cea mai rapida, mai inteligenta si mai economica platforma din sectorul feroviar modern, garniturile Aventra sunt modulare, de la lungimea vagonului pana la planul si conceptul interior. Acestea pot fi modificate cu usurinta conform diverselor cerinte ale clientilor, pastrand in acelasi timp avantajele de baza, cum ar fi o caroserie usoara si costuri reduse pe parcursul duratei de viata.

Compania Alstom dezvolta si comercializeaza solutii de mobilitate. Portofoliul de produse al Alstom cuprinde o gama diversa, de la trenuri de mare viteza, metrouri, vehicule tip monorail si tramvaie, pana la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructura, controlul traficului si solutii digitale de mobilitate. Alstom are 150.000 de vehicule in operare comerciala in intreaga lume. Dupa ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, cifra de afaceri combinata a noului Grup s-a ridicat la 14 miliarde de euro pentru perioada de 12 luni incheiata la 31 martie 2020. Compania Alstom are sediul principal in Franta si este prezenta in 70 de tari, avand peste 70.000 de angajati.

Eversholt Rail detine materialul rulant pentru transportul de calatori si marfuri din Marea Britanie si are o experienta de peste 25 de ani in sectorul feroviar. Eversholt Rail a investit peste 3 miliarde de lire sterline in trenuri noi de la momentul privatizarii si investeste permanent in parcurile existente pentru a mentine calitatea si fiabilitatea in scopul de a oferi pasagerilor o experienta imbunatatita. Eversholt Rail are o istorie importanta in domeniul inovarii si joaca un rol esential in dezvoltarea si modernizare sectorului feroviar al Marii Britanii, introducand pe piata produse si tehnologii noi.

Articolul precedent245,7 MILIOANE LEI PENTRU CENTURA ARAD-EST – Ministerul Transporturilor pregateste banii pentru varianta ocolitoare a municipiului Arad. Drumul va avea 11 km
Articolul următorAEROPORTUL BANEASA, SCOS ”DE LA NAFTALINA” IN PRIMAVARA – 10 ani a functionat la capacitate redusa

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.