
Mai multe companii aeriene europene au anuntat ca sunt de acord sa inapoieze banii pasagerilor ale caror zboruri au fost anulate in perioada pandemiei. Dupa discutiile cu Comisia Europeana, acest grup de 16 companii aeriene (Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling si Wizz Air) au cazut de acord sa ramburseze la timp restul sumelor datorate, sa isi informeze mai bine pasagerii cu privire la zborurile anulate din cauza companiilor si sa ofere vouchere doar daca pasagerii aleg aceasta varianta.
Companiile s-au angajat totodata sa furnizeze mai multe informatii cu privire la drepturile pasagerilor in viitor, transmite Reuters.
„Salut faptul ca toate companiile mentionate s-au angajat sa rezolve problemele ramase. Acest lucru este crucial pentru restabilirea increderii pasagerilor. Revenirea sectorului transportului aerian depinde de asta„, spune comisarul european pentru Transport, Adina Valean.
Comisia Europeana a subliniat ca aceasta este cea mai mare actiune demarata in istoria e Retelei de cooperare in materie de protectie a consumatorului (CPC) si prima actiune care a avut la baza o alerta lansata de Comisie.