TRANSALPINA DE APUSENI SE MODERNIZEAZA – Consiliul Judetean Alba investeste 107 milioane lei in infrastructura

Consiliul Judetean Alba investeste peste 107 milioane lei in acest an in infrastructura de transport. Cele mai importante investitii merg in modernizarea unor drumuri judetene, intre care si DJ 107I, cunoscut si sub denumirea de „Transalpina de Apuseni„. Transalpina de Apuseni face legatura intre DN74 si DJ 107M prin Muntii Metaliferi si Muntii Trascau, la altitudini de peste 1.000 de metri, pe o lungime de 78,43 de kilometri.

Infrastructura de transport este un element esential in dezvoltarea economiei, a turismului, dar si in asigurarea unor mai bune conditii de viata pentru cetatenii judetului. De aceea, investim in DRUMURI, in 2021, un buget din surse proprii si din fonduri externe de 107.153.000 lei„, arata un anunt publicat pe site CJ Alba.

Dintre cele mai importante investitii:

  • Modernizarea drumului judetean 107I – Aiud – Aiudul de Sus – Ramet – Bradesti – Geogel – Macaresti – Birlesti – Catun – Cojocani – Valea Barnii – Birlesti – Mogos – Valea Alba – Ciuculesti – Bucium – Izbita – Coleseni – Bucium Sat – DN74
  • Modernizarea drumului judetean 103E – DN1 – Garbova de Jos – Garbovita – Garbova de Sus
  • Consolidarea drumului judetean 107K – Galda de Jos – Mesentea – Benic – Intregalde
  • Modernizarea drumului judetean 142L – Ciumbrud – Sancrai – Radesti – Leorint – Mescreac – Petelca – Capud – Zaries – Gara Podu Mures
  • Modernizarea si consolidarea drumului judetean 103 G – Inoc – Ciugugu de Jos – Ciugudu de Sus – limita judetului Cluj

In cazul drumului judetean 107I, stadiul fizic al lucrarii este de circa 30%, termenul final fiind anul 2023.

Lucrarile de modernizare la Transalpina de Apuseni au fost oprite in din cauza scumpirii materialelor de constructii. Drumul are 80 de kilometri si este modernizat printr-un proiect al Consiliului Judetean Alba, in valoare de circa 40 de milioane de euro, din fonduri europene.

In urma unor discutii avute cu conducerea Consiliului Judetean Alba, constructorul ar urma insa sa reia lucrul in aceasta saptamana, pe lotul 1 Aiudul de Sus – Ponor.

Constructorul a realizat mare parte din terasamente si a turnat asfalt pe 12 kilometri.

Insa de acum incep lucrarile care costa mult, betoanele si asfaltarile. Pentru aceasta investitie, sunt necesari parapeti metalici pe 40 de kilometri, insa pretul acesora a crescut foarte mult ceea ce face sa nu se incadreze in situatiile de lucrari actualizate.

Proiectul prevede si amenajarea a 6,7 kilometri de piste de biciclete, 21 de statii de autobuz, 12.610 metri patrati de trotuare, 14 poduri noi si aproximativ 200 de podete. De asemenea, lucrarea presupune peste 23 de kilometri de fundatii adancite, ziduri de sprijin si peste 73 de kilometri de santuri de beton.

Articolul precedentFONDUL PROPRIETATEA PIERDE AEROPORTUL BANEASA – Un teren denuntat de Fondul Proprietatea ca fiind “supraevaluat” scade participatia de la 20% la 0,7% in Aeroportul Baneasa
Articolul următorPORTUL CONSTANTA PRIMESTE BANI DIN PIONEERS – 25 milioane euro intra in conturile companiei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.