Pe santierul variantei de ocolire Timisoara Sud, antrepenorul a inceput asternerea stratului de baza de asfalt pe inca un sector al lucrarii, in zona localitatii Chisoda. De proiect si executie se ocupa firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depaseste 60 de milioane de euro. Durata acestuia este de 24 de luni.
CNAIR prezinta stadiul proiectului demarat anul trecut.
”Echipele antreprenorului de pe santierul variantei de ocolire Timisoara Sud, Tirrena Scavi, au inceput ieri, 2 septembrie, asternerea stratului de baza de asfalt pe inca un sector al lucrarii, de data aceasta in zona localitatii Chisoda”, informeaza CNAIR.
Primul strat de asfalt a mai fost asternut, pana acum, pe sectoare din zona Freidorf – Utvin si la Mosnita Noua.
”Alte lucrari executate in ultima perioada pe traseul viitoarei centuri de sud a Timisoarei: umpluturi cu pamant, consolidari cu piatra bruta, sapaturi si betonari la santurile trapezoidale, diferite lucrari la podete si pasaje”, precizeaza Compania de Drumuri.
Cei 25 de km ai Centurii Timisoara Sud cuprind cinci intersectii, trei noduri rutiere, trei poduri, sapte pasaje si doua parcari de scurta durata.
Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, spunea in luna iunie ca proiectul variantei ocolitoare Timisoara Sud a fost deblocat, iar stadiul fizic al lucrarii era la acea data de peste 30%. Ministrul se asteapta ca antreprenorul italian sa creasca mobilizarea in teren si sa termine lucrarile in cursul anului viitor.
Santierul la Centura Timisoara Sud a fost deschis in primavara anului trecut, ordinul de incepere a lucrarilor fiind dat in 25 martie 2020.
Centura Timisoara Sud este proiectata sa lege iesirea din Timisoara spre Utvin, Sanmihai cu Calea Lugojului, prin Chisoda, Giroc, Mosnita, Ghiroda, prin doua benzi. Va avea 26 de kilometri.
Dupa ce va fi gata si centura de sud mai ramane de realizat tronsonul dintre iesirea spre Utvin si Calea Aradului, prin Sacalaz. Odata construita, centura de sud a orasului va avea o garantie de zece ani.
Lucrari avansate si la Podul peste Jiu
CNAIR anunta totodata si un raport progres la Podul peste Jiu pe DN 66, la kilometrul 105+250, in zona Lainici.
Lucrarile la pod se desfasoara fara restrictii pentru traficul rutier.
Lucrarea propusa este un pod in arc cu calea sus, fiind primul astfel de pod construit dupa revolutie pe raza DRDP Craiova. Solutia unui pod in arc a fost aleasa pentru a se respecta arhitectura vechilor poduri construite pe Valea Jiului, acesta fiind amplasat in proximitatea manastirii Lainici, manastire care este monument istoric.
”Lucrari executate: fundatie culee mal Lainici, armare si cofrare culee mal Lainici, forare, armare, betonare coloanele pentru fundatia indirecta a culeei mal Bumbesti-Jiu”, arata CNAIR.
Lucrari in executie sunt: betonare culee mal Lainici, armare si cofrare fundatie mal Bumbesti-Jiu, lucrari de terasamente drum de legatura intre podul nou si DN 66.