PROBLEME LA VIITOAREA AUTOSTRADA UNIRII A8 – Firma spaniola, obligata de CNAIR sa refaca studiul de fezabilitate

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunta ca in urma unei sedinte privind Autostrada  Targu Mures – Targu Neamt, reprezentantii companiei au solicitat prestatorului, o firma spaniola, completarea/revizuirea studiului de fezabilitate „in cel mai scurt timp posibil„. Totul pentru ca finantarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile sa nu fie pusa in pericol.

Compania de Drumuri a inmanat mai multe pagini cu observatii firmei care s-a ocupat de reactualizarea studiului de fezabilitate pe sectorul montan al A8, Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial. Studiul de fezabilitate realizat pe parcursul a doi ani are mai multe deficiente, astfel ca societatea de stat l-a inapoiat firmei.

Firma spaniola a reactualizat studiul pentru o suma mai mica decat estimarile de piata si ar urma sa remedieze si sa corecteze deficientele pana la sfarsitul lunii octombrie.

CNAIR vine acum cu precizari pe marginea proiectului, in timp ce specialistii spun ca acest studiu a fost respins de catre CNAIR, din cauza documentatiei incomplete. CNAIR anunta ca prestatorul a inaintat studiul de fezabilitate si ca s-a incadrat in termenul contractual, respectiv data de 9 august 2021.

Timp de trei saptamani, CNAIR a analizat lucrarea predata, iar marti au prezentat lista cu observatii firmei spaniole Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial SA. Spaniolii urmeaza ca, in termen de o saptamana, sa anunte CNAIR o data limita pana la care vor remedia deficientele semnalate.

Pe 28 mai 2019, in prezenta ministrului Transporturilor de la acea vreme, Razvan Cuc, si a presedintelui CJ de atunci, Maricel Popa, fostul director al CNAIR, Narcis Neaga, s-a semnat la Iasi contractul de 17,6 milioane de lei fara TVA. Termenul initial de executie era de 14 luni. Suma a fost considerata de specialisti prea mica, iar termenul de finalizare prea scurt.

CNAIR spune acum ca studiul geotehnic este avizat in cadrul CNAIR, urmand ca spaniolii sa retransmita studiul de fezabilitate revizuit pana la finele lunii octombrie. Termenul estimat de obtinere a acordului de mediu pentru sectiunile propuse a fi finantate prin PNRR este luna martie 2022, iar pentru sectorul montan, luna iulie 2022.

Autostrada „Unirii” A8 Targu Mures (Ungheni) – Targu Neamt (Motca) are o lungime de 211 km.

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, spunea in urma cu cateva luni ca isi doreste scoaterea la licitatia de executie pana la final de an a capetelor autostrazii – Targu Mures – Miercurea Nirajului (23km) si Targu Neamt – Motca/DN2 (24 km), doua proiecte pe care de asemenea le-ar vrea incluse spre finantare din planul national de rezilienta (PNRR).

Punctul de vedere al CNAIR pe marginea proiectului

Prestatorul a inaintat livrabilul Studiul de fezabilitate, incadrandu-se in termenul contractual, respectiv data de 09.08.2021.

In vederea asigurarii unui nivel ridicat de calitate pentru Studiul de Fezabilitate, care sa corespunda rigorilor de finantare specifice accesarii finantarii din Fonduri Europene Nerambursabile, CNAIR S.A a mobilizat resurse importante pentru analizarea livrabilului transmis, identificand si elaborand observatii/clarificari atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ, care au fost inaintate Prestatorului in data de 30.08.2021.

Pentru zona montana este necesara finalizarea investigatiilor geotehnice care vor sta la baza fundamentarii solutiilor tehnice propuse, cat si o reanalizare a solutiilor prezentate in cadrul documentatiei transmise.

Astazi, 31.08.2021, la sediul CNAIR, a avut loc sedinta saptamanala de progres pentru proiectele de investii derulate in regiunea Moldova, in cadrul careia, pentru obiectivul Autostrada  Targu Mures – Targu Neamt, reprezentantii Companiei au solicitat Prestatorului completarea/revizuirea documentatiei transmise in cel mai scurt timp posibil, astfel incat finantarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile sa nu fie pusa in pericol.

Avand in vedere propunerea finantarii segmentelor de capat prin PNRR, pentru accelerare, s-a decis impartirea autostrazii pe tronsoane, astfel incat acestea sa poata fi promovate prin contracte de tip proiectare si executie.

Pentru aceste segmente, studiul geotehnic este avizat in cadrul CNAIR, urmand ca Prestatorul sa retransmita Studiul de Fezabilitate revizuit pana la finele lunii octombrie. Termenul estimat de obtinere a Acordului de mediu pentru sectiunile propuse a fi finantate prin PNRR  este luna martie 2022, iar pentru sectorul montan, luna iulie 2022.”, informeaza CNAIR.

Articolul precedentSE MAI DESENEAZA NISTE NODURI PE AUTOSTRAZI – CNAIR a lansat licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru mai multe noduri rutiere pe Autostrazile A0, A1, A2, A3 si A7
Articolul următorCOMPANIA NATIONALA AEROPORTURI BUCURESTI, DUSA LA GROAPA PE MANDATUL LUI DRULA – Motivat de pandemia covid-19 si in lipsa unor masuri eficiente de salvare venite de la Ministerul Transporturilor, compania si-a dublat pierderile

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.