UMBRARESCU RAMANE PE DRUMUL EXPRES CRAIOVA-PITESTI – Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, desemnata castigatoare de CNAIR dupa contestatii pentru realizarea Tronsonului 4

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)a anuntat ca a redesemnat castigatorul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova – Pitesti, astfel ca asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade condusa de Dorinel Umbrarescu ramane ofertantul desemnat castigator. Acelasi constructor fusese declarat castigator al licitatiei pentru acest tronson si anul trecut, insa rezultatul a fost contestat, iar Curtea de Apel Bucuresti a dispus reevaluarea ofertelor.

Tronsonul 4 al Drumului expres Craiova – Pitesti are o lungime de 31,88 km.

Acum, semnarea contractului de achizitie publica va fi posibila dupa expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii si respectiv dupa solutionarea tuturor contestatiilor/plangerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire.

Luna trecuta, CNAIR a fost obligata sa reevalueze oferta companiei China Railway, in urma unei decizii a Curtii de Apel Bucuresti. Instanta a obligat compania chineza sa-i plateasca constructorului 5.000 lei cheltuieli de judecata.

Pe 24 februarie 2021, CNAIR a desemnat din nou castigatorul licitatiei pentru tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitesti. De altfel, acelasi constructor se ocupa si tronsoanele 2 si 3 ale aceluiasi drum expres.

Vineri, 30 iulie 2021, s-a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor dispus de Curtea de Apel Bucuresti prin Hotararea civila nr. 1394/2021 pronuntata la data de 24.06.2021 si adusa la cunostinta Autoritatii Contractante prin Certificatul de grefa in data de 28.06.2021 in cadrul procedurii de atribuire a contractului avand ca obiect „Proiectare si Executie Drum Expres Craiova – Pitesti, Tronsonul 4. Ofertantul desemnat castigator a ramas ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – lider de asociere), cu preţul de 617.080.915,60 lei fara TVA„, anunta CNAIR.

Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare si 24 luni perioada de executie a lucrarilor.

Perioada de garantie a lucrarilor ofertata este de 10 ani.

Constructia acestui drum expres se desfasoara pe teritoriul judetului Arges si incepe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traverseaza localitatile Albota si Costesti, ocoleste pe la sud localitatea Bradu, dupa care se racordeaza la Autostrada A1 Bucuresti – Pitesti la km 121+185.

La randul sau, ministrul Transporturilor, Catalin Drula, spune ca, din momentul semnarii contractului, constructorul va avea la dispozitie 12 luni pentru proiectare si 24 pentru executie.

Ziua de vineri aduce 2 vesti bune pentru infrastructura rutiera: s-au anuntat castigatorii pentru constructia lotului 4 al DX Craiova-Pitesti si pentru proiectarea segmentului Brasov-Fagaras al A3. Pe tronsonul lung de 31,8 km dintre Colonesti si Pitesti, vorbim despre un antreprenor roman serios, care lucreaza foarte bine si pe loturile 2 si 3 ale aceluiasi proiect si care a fost desemnat castigator deja de 2 ori pe acest sector. Sa speram ca a treia oara-i cu noroc si ca licitatia nu va mai fi contestata din nou. Din momentul semnarii contractului, constructorul va avea la dispozitie 12 luni pentru proiectare si 24 pentru executie, insa, asa cum ne-a obisnuit pana acum, exista mari sanse ca finalizarea lucrarilor sa aiba loc mai repede de termenul contractual – mai ales ca pe lotul 4 pot fi mobilizate resursele deja antamate de constructor pe loturile 2 si 3. Acestea vor fi gata anul acesta, respectiv in 2022 (impreuna cu lotul 1)„, scrie Drula, pe Facebook.

In privinta Brasov-Fagaras, firma castigatoare, de asemenea din Romania, va trebui sa proiecteze la cheie totul – adica sa completeze studiul de fezabilitate si sa elaboreze proiectul tehnic – astfel incat cei 48 de km ai autostrazii sa fie scosi la licitatie in viitor doar pentru executie, iar lucrarile sa se desfasoare fara blocaje in teren si surprize neplacute, precizeaza oficialul.

Aceasta autostrada a fost tinuta 10 ani „la sertar”. Impreuna cu echipa mea am pus-o din nou pe roate„, adauga ministrul Transporturilor.

Articolul precedentTAROM INCEPE RESTRUCTURAREA – 241 de posturi sunt taiate de pe statul de plata al companiei aeriene romanesti
Articolul următorDRULA SI-A PUS IN CAP OPERATORII FEROVIARI PRIVATI – Reactie din partea OPSFPR dupa gafele ministrului Transporturilor, acuzat ca este avid dupa imagine: „Domnule Ministru, pentru a fi parteneri trebuie in primul rand sa ne respectati si sa nu ne mai chemati la astfel de intalniri folosite numai pentru a va crea o imagine in fata presei”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.