Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” – SA a publicat marti, 15 iunie, anuntul privind scoaterea la licitatie a contractului pentru proiectarea si executia lucratilor de modernizare a tronsoanelor de cale ferata Caransebes-Lugoj, cu o lungime de 39,5 km ( lotul 1) si Lugoj – Timisoara Est, lung de 53,9 km (lotul 2). Ministrul Transporturilor, Catalin Drula (foto) a anuntat, pe pagina sa de Facebook, ce lucrari sunt cuprinse in proiectul de modernizare.
Potrivit anuntului publicat in Sistemul Electronic De Achizitii Publice (SEAP), traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare aferent Lot 1 Caransebes -Lugoj este de la km 474+925 al liniei CF Bucuresti – Jimbolia (indicativ 100), pana la Km 514+504. Traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare aferent Lot 2 Lugoj – Timisoara Est este de la km 514+504 al liniei CF Bucuresti – Jimbolia (indicativ 100), pana la Km 568+638.
Licitatia pentru modernizarea caii ferate, impartita in doua loturi
Valoarea totala estimata a contractului este de 3,18 miliarde lei, echivalentul a aproximativ 645 milioane de euro. Contractul este impartit in doua loturi, dupa cum urmeaza:
- ”Modernizarea liniei feroviare Caransebes – Timisoara – Arad, Lot 1 Caransebes – Lugoj” – Valoarea estimata fara TVA: 1.437.751.581,09 lei
- ”Modernizarea liniei feroviare Caransebes – Timisoara – Arad, Lot 2 Lugoj – Timisoara Est” – Valoarea estimata fara TVA: 1.742.269.674,36 lei.
Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 26 iulie 2021, ora 15,00. Oferta trebuie sa fie valabila pana la data de 26 februarie 2022.
„Procedura de atribuire se desfasoara sub incidenta prezentei clauze suspensive, in sensul ca semnarea contractului de proiectare si executie lucrari se va face numai dupa asigurarea sursei de finantare. Se estimeaza ca perioada pe parcursul careia se aplica clauza suspensiva este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii”, precizeaza CFR SA in anuntul publicat pe SEAP.
La finalizarea lucrarilor, timpul de parcurs dintre Caransebes si Timisoara va fi de sub o ora pentru trenurile de calatori, viteza maxima fiind de pana la 160 de km/h, precizeaza si ministrul Catalin Drula in postarea facuta pe Facebook. El adauga detaliile despre lucrarile cuprinse in proiectul de modernizare.
Ce cuprinde in mare proiectul de modernizare:
Pe tronsonul 1:
- ✔️ vor fi construiti 24 de km de linii noi;
- ✔️ se vor reabilita 12 poduri si 49 de podete;
- ✔️ va fi construit un pasaj denivelat;
- ✔️ se vor implementa 4 instalatii de centralizare electronica;
- ✔️ se reabiliteaza cladirile pentru calatori din Caransebes, Zagujeni si Gavojdia, iar cea din Cavaran se va reconstrui;
- ✔️ inca o cladire noua va fi ridicata in gara din Caransebes, pentru mentenanta si revizia trenurilor.
Pe tronsonul 2:
- ✔️ vor exista 20 de km de linii noi;
- ✔️ 14 poduri si 40 de podete vor fi reabilitate si se va construi un pasaj denivelat;
- ✔️ si pe acest tronson vor fi implementate instalatii de centralizare electronica – 5 la numar;
- ✔️ se vor reconstrui sau reabilita cladirile garilor din statiile Lugoj, Belint, Topolovat, Recas si Remetea Mare.