A7 INTRA IN LICITATIE – CNAIR pregateste inceperea lucrarilor pentru primul tronson din A7, Ploiesti-Buzau. Legatura se va face prin A3, la nodul Dumbrava

Proiectul Autostrazii A7, care va trece prin Buzau catre Moldova, a intrat in linie dreapta. Ministrul Trasporturilor Catalin Drula vine cu vesti bune si anunta ca documentatia pentru A7 Ploiesti (Dumbrava)-Buzau a fost incarcata pe SICAP, pentru validarea de catre Agentia Nationala de Achizitii Publice, iar dupa validarea de catre ANAP, licitatia va fi publica pe SICAP pentru depunerea de oferte. Ministrul spunea la inceputul lunii ca ar vrea ca cei 63 de km sa fie finantati prin PNRR. Acesta spunea atunci ca spre deosebire de alte proiecte care au durat ani la rand de la proiectare la realizare, autostrada A7 nu va lua nicio pauza, iar pasii vor fi facuti unul dupa altul.

Autostrada este impartita in 3 loturi: Nod Dumbrava pe A3 Bucuresti – Ploiesti – Mizil: 21 km; Mizil – Pietroasele: 28,35 km; Pietroasele – Buzau: 13,90 km. De asemenea, sunt prevazute sase noduri rutiere, 42 de poduri/pasaje/viaducte, patru parcari/spatii de servicii si doua centre de intretinere, perdele forestiere de-a lungul intregii autostrazi si statii de incarcare pentru vehicule electrice in spatiile de servicii.

Autostrada A 7 se va intinde de la Ploiesti pana la Pascani, iar o sectiune din aceasta este deja deschisa. Portiunea de la Ploiesti la Buzau, denumita Muntenia Expres, va avea 63 de kilometri, este estimat ca se va construi in 24 de luni si ca ar putea costa 12,27 milioane de lei, din care 85% vor fi fonduri externe nerambursabile.

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructura rutiera pentru regiunea Moldovei. Odata finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum national din Romania.

Aproape 440 de kilometri de autostrada in Moldova de la Nord la Sud – ”Coloana vertebrala” a Moldovei – si care va prelua traficul pe ruta unde se inregistreaza cele mai mari valori ale traficului din regiune si care in prezent se desfasoara pe DN2/E85, un drum national cu cate o banda pe sens si un acostament putin mai lat folosit adesea neregulamentar de catre soferi drept inca o banda de circulatie.

Redam in continuare anuntul lui Catalin Drula:


VESTEA BUNA A ZILEI: LICITATIA PENTRU PRIMUL TRONSON DIN A7, CEI 63KM DINTRE AUTOSTRADA A3 (DUMBRAVA) SI BUZAU, TRIMISA LA ANAP! Astazi a fost incarcata pe sistemul de licitatii publice, documentatia A7 Ploiesti (Dumbrava)-Buzau, pentru validarea de catre Agentia Nationala de Achizitii Publice. Dupa validarea de catre ANAP, licitatia va fi publica pe SICAP pentru depunerea de oferte.

Subliniez ca licitatia este pentru EXECUTIA LUCRARILOR adica efectiv construire. Proiectul tehnic de executie este deja facut si parte din documentatie. Asta inseamna ca imediat dupa semnarea contractului, constructorul va putea intra in teren.

Termen de executie a lucrarilor: 20 de luni

Autostrada este impartita in 3 loturi:

1) Nod Dumbrava pe A3 Bucuresti – Ploiesti -> Mizil: 21 km

2) Mizil – Pietroasele: 28,35 km

3) Pietroasele – Buzau: 13,90 km

Sunt prevazute 6 noduri rutiere (vedeti plansele pentru amplasare), 42 de poduri/pasaje/viaducte, 4 parcari/spatii de servicii si 2 centre de intretinere. Perdele forestiere de-a lungul intregii autostrazi si statii de incarcare pentru vehicule electrice in spatiile de servicii.

A7 este coloana vertebrala a Moldovei. 320km de la Pascani pana la autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti (Dumbrava), trecand pe langa Bacau, Adjud, Focsani si Buzau. A7 este cel mai mare proiect de infrastructura rutiera propus in PNRR.

Ne propunem ca pana la sfarsitul verii sa scoatem la licitatie sectorul Buzau-Focsani, iar pana la sfarsitul anului Focsani-Bacau si Bacau-Pascani”, scrie Drula pe Facebook.

Articolul precedentRYANAIR, AMENDATA IN ITALIA CU 4,2 MILIOANE EURO – Compania s-a folosit de pandemie ca sa nu le ramburseze banii pasagerilor
Articolul următorTRANSALPINA SI TRANSFAGARASAN N-AU AVUT LOC IN PNRR. OLTENIA RAMANE IN URMA – Ministrul Catalin Drula este criticat pentru ca nu finalizeaza cele mai spectaculoase drumuri din tara noastra si nu urmareste dezvoltarea unitara a tuturor regiunilor din Romania

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.