INFRASTRUCTURA IA O „FELIE” DE 27% DIN PNRR – Citu anunta ca Romania va depune la Bruxelles un PNRR cu proiecte in valoare de 29,2 miliarde de euro

Romania vrea sa aloce 27% din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) pentru infrastructura feroviara si rutiera, iar Comisia Europeana a acceptat intr-un final acest lucru. Premierul Florin Citu a declarat joi, 13 mai, la finalul sedintei de Guvern, ca Romania va depune la Bruxelles un PNRR cu suma de 29,2 miliarde de euro.

Florin Citu a avut in ultimele doua zile mai multe intalniri cu oficialii de la Bruxelles. Premierul s-a intalnit, miercuri, cu Margrethe Vestager, vicepresedinta executiva a Comisiei Europene, cu care a discutat despre PNRR. Marti seara, Florin Citu, a avut o cina de lucru cu Ursula von der Leyen.

El a avut o intrevedere miercuri si cu comisarul pentru Transporturi, Adina Valean.

O mare placere sa ma intalnesc din nou cu Adina Valean, comisar european pentru transporturi. Am avut o discutie detaliata despre proiectele de transport prevazute de PNRR. Infrastructura de transport ramane o prioritate strategica a Romaniei, cu impact direct asupra relansarii economice post-pandemie si evolutiei pe termen lung”, a notat Florin Citu miercuri, 12 mai.

Premierul a incercat sa ii convinga pe oficilii europeni de necesitatea ca Romania sa primeasca toti banii din PNRR.

Aproximativ 8,5 miliarde de euro din PNRR vor fi alocate infrastructurii

La finalul sedintei (de Guvern – n.red.) am avut discutii si am facut un sumar al vizitei la Bruxelles referitoare la PNRR si obiectivele pentru ministri in urmatoarele cateva saptamani. Despre vizita la Bruxelles vreau sa fie un memorandum aprobat in momentul in care e depus. Am prezentat Comisiei Europene obiectivele noastre in ce priveste reforma, modul in care PNRR va sustine cresterea economica si reformele. A fost foarte bine primit de Comisia Europeana, ati vazut remarca doamnei Ursula von der Leyen ca Romania face progrese in ceea ce priveste reformele. Am asigurat presedintele Comisiei Europene ca acesta e Guvernul care va sustine reforme. Crestere economica peste media UE, reducerea deficitului bugetar. Am asigurat ca ramanem pe strategia fiscal bugetara, reducerea deficitului am primit sustinere din partea vicepresedintelui CE. E important ca aceasta componenta PNRR sa fie inclusa in strategia noastra. Are o componenta importanta de imprumuturi PNRR, componenta pe care foarte multe tari nu si-au asumat-o in intregime. Avem capacitatea sa folosim banii. Romania va depune un PNRR cu toata suma 29,2 miliarde euro la Bruxelles”, a afirmat Florin Citu, la finalul sedintei de joi, 13 mai, a Executivului.

Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a anuntat ca Romania va depune la Comisia Europeana PNRR pe 31 mai. El a sustinut ca au fost atinse toate cele trei obiective in cadrul vizitei la Bruxelles, unde a fost discutat PNRR cu oficialii europeni. Cele trei obiective: sa clarificam si sa agream reformele majore impreuna cu Comisia Europeana, sa stabilim faptul ca Romania va cere toate cele 29 de miliarde, inclusiv imprumuturile si sa stabilim componentele de investitii cele mai avansate si ce mai este de lucru la celelalte. Potrivit ministrului, componenta Transporturi a PNRR, evaluata la 8,5 miliarde de euro, este in stare avansata de negociere.

Catalin Drula va trebui sa lucreze 24 de ore din 24

Primul-ministru a adaugat ca a vorbit cu membrii Cabinetului si toti trebuie sa lucreze 24 de ore pe zi pentru ca PNRR sa fie perfect.

In perioada urmatoare, am discutat azi cu ministrii. Toti trebuie sa lucreze 24 de ore pe zi in urmatoarele zile pentru a ne asigura ca totul este perfect in momentul depunerii PNRR. Voi avea intalniri cu doamna Margrethe Vestager”, a precizat Florin Citu.

Ministrul Transporturilor promite 500 de kilometri de autostrada pana in 2026

Reamintim ca ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a sustinut la inceputul lunii mai ca circa 500 de kilometri vor fi construiti prin PNRR pana in 2026. Declaratiile sunt facute dupa sedinta de Guvern de miercuri, 5 mai 2021.

In PNRR am inclus ca proiecte majore A7… o sa citesc dimensiunile din memorie, sunt 320 km pe A7, capetele de autostrada Targu Mures-Targu Neamt, cred ca sunt 50 km, Autostrada A3, intre Cluj si Zalau, vreo 30 km, si Lugoj-Deva, sectiunea lipsa – 9km. Acestea sunt proiectele majore pe care le-am solicitat pentru finantare de la PNRR”, a spus Drula.

In acelasi timp, ministrul Transporturilor Catalin Drula a apreciat ca Romania sta mai bine ca niciodata la capitolul investitiilor in lucrari de infrastructura, inregistrandu-se deja o crestere de 14% pe primele 4 luni ale anului, fata de anul precedent:

Principalele proiecte cu probleme legate de PNRR erau cele care vizau infrastructura, programele de irigatii, dar si reteaua de gaze. In urma discutiilor cu oficielii UE, pentru infrastructura, respectiv pentru autostrazi si reteaua de cai ferate, s-au obtinut 27% din banii pentru PNRR, adica proiectul cu care a mers initial Romania, potrivit unor surse citate de Digi 24.

Comisia Europeana a pus, in schimb, cateva conditii. Astfel, pentru proiectele care urmeaza sa fie trimise in aceasta luna, ministerele trebuie sa elaboreze proiectele in detaliu, iar autoritatile locale trebuie sa vina cu proiecte clare si exacte pentru a obtine banii. O alta conditie este ca PNRR sa fie prezentat in Parlament.

Articolul precedentREVOLUTIE PE SINE – Interviu cu Gabriel Stanciu, director general al companiei Alstom pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova: „Trenul cu hidrogen marcheaza inceputul unei noi revolutii in industria mondiala de transport si poate fi o solutie perfect functionala pe majoritatea liniilor neelectrificate din Romania”
Articolul următorDACIA SCOATE DIN FABRICA DUSTER-UL CU NUMARUL 2.000.000 – Producatorul auto pregateste un face-lift pentru SUV-urile fabricate la Mioveni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.