Ministrul Transporturilor Catalin Drula a iesit miercuri, 5 mai 2021, dupa sedinta de Guvern pentru a anunta ca in cadrul acesteia au fost aprobati indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada A7 – Ploiesti – Buzau, in lungime totala de 63,25 kilometri. Acesta inseamna, potrivit ministrului Drula, ca pana la finalul lunii mai va fi lansata licitatia pentru executia lucrarilor de constructie a autostrazii, fiind realizate deja celelalte etape de proiectare.
„Am aprobat astazi indicatorii tehnico-economici pentru A7- Ploiesti Buzau. Este un moment mare pentru un proiect mare, este asumarea ca acest proiect se va face, aprobarea investitiei de catre Guvernul Romaniei. Ce este absolut special la acest proiect este ca acest moment va fi urmat de pasi concreti, adica fiind un proiect care a fost lucrat in ultimii doi ani la stadiul de detaliu, cu proiect tehnic, cu partea de exproprieri, de relocari de utilitati, deja avem in curs exproprierile si vor fi lansate in curand.
Licitatia pentru executie va fi lansata pana la finala lunii mai. Lansam licitatia chiar luna aceasta, facem exproprierile chiar acum. Nu vom avea acele situatii neplacute ca au fost studiile facute acum nu stiu cati ani. (…) La semnarea contractului, care depinde de desfasurarea licitatiei, constructorul poate intra direct in teren, nu urmeaza o pauza, un an, doi, pana cand efectiv vedem lucrari.
Stiu ca sunt in lucru si la nivelul Guvernului si la nivelul Parlamentului reglementari pe partea de contestatii„.
Proiectul se face prin fondurile PNRR
Catalin Drula a afirmat ca proiectul se doreste a fi finantat prin Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), precizand ca in cadrul vizitei pe care a avut-o la Bruxelles a discutat expres includerea acestui proiect in PNRR. Totodata, Drula a subliniat importanta acestui segment de drum si conectarea acestuia la Capitala, prin intermediul A3, intrarea prin Petricani-Fabrica de Glucoza, despre care a stabilit ca necesita o largire de drum, ca urmare a aglomeratiei preconizate in acea zona:
„Este un proiect cu o lungime de 63 de kilometri este un proiect pe care il vrem finantat prin PNRR. Am fost la Bruxelles si am discutat special despre acest proiect. Pe acest sector avem aproape 60 km de perdele forestiere, suprafata perdelelor este de 160 de hectare, sunt 30 de km de drumuri auxiliare modernizate. Sunt 6 noduri rutiere, cel de la Dumbrava care se ramifica din Autostrada A3, de la inceputul drumului Petricani, 42 de poduri si pasaje, 4 spatii de servicii.
Traficul va creste foarte mult cand va fi finalizata aceasta autostrada la intrarea in Bucuresti si de aceea trebuie largit la trei benzi pana la Dumbrava. Vom demara de acum evaluarea de trafic pe care o vom avea peste 5 ani (n.red. – pentru adaugarea unei cea de-a treia benzi moara vlasiei dumbrava pe A3)”.
Catalin Drula a mai precizat in cadrul conferintei si faptul ca pana in finalul anului ar urma sa scoata la licitatie pentru faza de executie tot tronsonul pana la Pascani: „Anul acesta cred ca pana la Pascani le vom putea scoate la licitate de executie, partea de proiectare este deja facuta de companie. Este o suma mare pentru intreg proiectul, de cateva miliarde de euro, prevazuta in PNRR”.
In acelasi timp, ministrul a afirmat si ca proiectarea pentru Autostrada A8 – Targu Neamt – Iasi – Ungheni – va incepe vineri 7 mai 2021: „Autostrada A8 incepe proiectarea vineri, autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni. Este acelasi tip de contract cum lansam licitatia pentru A7”.