PASAJ NOU LA INTRAREA IN BUCURESTI DINSPRE A2 – Primaria Sectorului 3 construieste un pasaj suprateran in zona Garii Catelu. Investitia se ridica la aproape 70 milioane lei

Primaria Sectorului 3 vrea sa construiasca un pasaj de suprafata la intersectia Soseaua Garii Catelu – Soseaua Industriilor – Drumul intre Tarlale. In acelasi scop, Strada Drumul intre Tarlale va fi largita de la doua la patru benzi pe sens.

Anuntul a fost facut de Primaria Sectorului 3 printr-un comunicat de presa de joi, 4 februarie 2021, in care se precizeaza ca bugetul alocat celor doua proiecte se ridica la aproape 70 de milioane de lei, inclusiv TVA.

Potrivit Primariei Sectorului 3 cele doua proiecte, respectiv realizarea pasajului suprateran si largirea benzilor de pe Strada Drumul intre Tarlale va permite reducerea timpului de deplasare a autovehiculelor care tranziteaza zona, reducerea gradului de poluare prin scaderea consumului de carburant pe unitatea de distanta si va asigura in acelasi timp dezvoltarea infrastructurii existente si cresterea sigurantei participantilor in trafic prin asigurarea unei infrastructuri moderne.

Redam mai jos comunicatul Primariei Sectorului 3:

Primaria Sectorului 3 urmeaza sa implementeze o serie de proiecte pentru fluidizarea traficului din anumite zone aglomerate.

Unul dintre proiecte vizeaza construirea unui pasaj suprateran de la intersectia Sos. Garii Catelu- Industriilor- Drumul Intre Tarlale, precum si largirea strazii Drumul Intre Tarlale. Prin acest pasaj se doreste fluidizarea traficului in zona Soseaua Garii Catelu – Soseaua Industriilor – Drumul intre Tarlale. Astfel, Primaria Sectorului 3 isi propune sa asigure tranzitarea sectorului 3, pentru iesirea in A2, din zona de Nord a Bucurestiului, fara blocaje.

In prezent, in intersectia Soseaua Catelu – Soseaua Industriilor –Drumul intre Tarlale, traficul auto se desfasoara cu dificultate, elementele geometrice sunt necorespunzatoare, existand si o cale ferata functionala in dreptul careia este amenajata o trecere la nivel.

Primaria Sectorului 3 isi propune realizarea obiectivului de investitii „Construire pasaj suprateran pentru fluidizarea traficului auto in zona Catelu”, proiect care presupune construirea unui pasaj rutier cu rolul principal de a degreva intersectia analizata si de a asigura delimitarea circulatiei auto fata de circulatia feroviara.

In conformitate cu prevederile HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul-cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice, prin HCLS3 nr. 137/2020 au fost aprobati indicatorii tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii „Construire pasaj suprateran pentru fluidizarea traficului auto in zona Catelu” cu valoarea totala de 39.556.165,30 lei inclusiv TVA din care C+M 34.164.494,30 lei inclusiv TVA.

In prezent, strada Drumul intre Tarlale este amenajata cu o banda de circulatie pe sens de deplasare, latimea partii carosabile fiind de 7m cu trotuare pietonale adiacente denivelate.

Primaria Sectorului 3 isi propune realizarea obiectivului de investitii „Cresterea capacitatii de circulatie auto pe strada Drumul intre Tarlale”, proiect care presupune largirea strazii la doua benzi pe sens de deplasare si doua trotuare pietonale amplasate lateral.

In conformitate cu prevederile HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul-cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice, prin HCLS3 nr. 138/2020 au fost aprobati indicatorii tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii „Cresterea capacitatii de circulatie auto pe strada Drumul intre Tarlale” cu valoarea totala de 28.662.189,40 lei inclusiv TVA din care C+M 26.822.952,35 lei inclusiv TVA.

Modernizarea infrastructurii rutiere implica si lucrari de deviere a tuturor retelelor subterane din amplasament, care intra in incidenta cu obiectivul proiectului. Pe amplasamentul destinat construirii obiectivelor de investitii exista retele de utilitati ce vor fi relocate, astfel incat sa se asigure eliberarea amplasamentelor necesare demararii lucrarilor.

Principalele avantaje ale acestor obiective de investitii sunt:

– reducerea timpului de deplasare a autovehiculelor care tranziteaza zona;

– reducerea gradului de poluare prin scaderea consumului de carburant pe unitatea de distanta;

– dezvoltarea infrastructurii existente si cresterea sigurantei participantilor in trafic prin asigurarea unei infrastructuri moderne, conforma cu cerintele actuale, atat din punct de vedere al structurii rutiere cat si al utilitatilor acesteia;

– degrevarea zonei prin orientarea si separarea sensurilor de trafic;

– standarde civice si de mediu la nivel mult mai ridicat comparativ cu situatia existenta.

https://www.primarie3.ro/index.php/presa/comunicat/2394

Articolul precedentLICITATIE PENTRU PASAJE IN SINAIA – Proiect de peste 3,6 milioane euro pentru constructia unor pasaje pietonale
Articolul următor„CURATENIA” LUI DRULA – Ministrul Transporturilor se lauda ca a inceput „curatenia” si la Aeroportul Otopeni cu schimbarea managementului

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.