COMISIA EUROPEANA BAGA BANI IN AUTOSTRADA MOLDOVEI – A fost aprobata finantarea pentru constructia variantei de ocolire Bacau

COMISIA EUROPEANA BAGA BANI IN AUTOSTRADA MOLDOVEI

Prima portiune din Autostrada Moldovei (A7) primeste finantare europeana. Comisia Europeana a aprobat pe 26 octombrie 2020 proiectul de infrastructura rutiera „Varianta de ocolire Bacau”, care reprezinta practic prima portiune de autostrada pentru zona Moldovei.

Anuntul a fost facut de ministrul Transporturilor Infrastructurii si Comunicatiilor, Lucian Bode, intr-o postare pe Facebook, in care a precizat ca valoarea totala a proiectului este de 968.781.763,34 lei, din care valoarea totala eligibila, finantata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, este 811.102.174,82 lei.

Astfel, 85% din valoarea totala eligibila aprobata – 689.436.848,61 lei – este asigurata din Fondul de Coeziune, iar 15%, in valoare de 121.665.326,21 lei, va fi finantata din bugetul Ministerului Transporturilor.

Redam in continuare anuntul ministrului Transporturilor facut pe pagina de Facebook:

„Guvernul liberal nu uita de nevoile Moldovei

Comisia Europeana – CE a aprobat, astazi, 26 Octombrie 2020, proiectul major de infrastructura rutiera „Varianta de ocolire Bacau”.

Proiectul a fost transmis de catre Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor impreuna cu CNAIR, in calitate de beneficiar al finantarii nerambursabile alocate in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, la data de 22 Noiembrie 2019.

Astfel, la 22 noiembrie 2019, Romania a prezentat Comisiei o cerere pentru un proiect major care prevede o contributie din partea Fondului de coeziune pentru „Constructia variantei de ocolire Bacau”, selectat de catre autoritatea de management pentru axa prioritara 1, „Imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului” din cadrul programului operational „Infrastructura Mare”.

Romania a furnizat Comisiei toate informatiile necesare, inclusiv cele referitoare la aspectele de mediu.

Obiectul proiectului Varianta de ocolire Bacau este reprezentat de acordarea finantarii nerambursabile catre CNAIR, in vederea realizarii a 30,842 km de drum nou, din care 16,269 km de autostrada, 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier si 7 intersectii. La finalizarea implementarii, varianta de ocolire Bacau va conduce la realizarea unor economii semnificative de timp, prin reducerea timpului de calatorie pentru automobile si pentru autovehiculele grele.

Valoarea totala a proiectului este de 968.781.763,34 lei, din care valoarea totala eligibila, finantata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, este 811.102.174,82 lei (85% din valoarea totala eligibila aprobata – 689.436.848,61 lei este asigurata din Fondul de Coeziune, iar 15% in valoare de 121.665.326,21 lei va fi finantata din bugetul beneficiarului).

Este inca o dovada a faptului ca Moldova nu e uitata. Astfel, prima portiune de autostrada pentru zona Moldovei, si anume Varianta de ocolire a Bacaului, beneficiaza incepand de astazi de finantare europeana. Si asta in conditiile in care, anul trecut, vechea guvernare PSD a trimis CE documentatii incomplete, fara planuri de management de mediu, pentru mai multe obiective de infrastructura. De data aceasta, reprezentantii europeni au gasit parteneri de dialog si iata ca munca de echipa si seriozitatea cu care sunt transmise datele si informatiile solicitate de catre Comisie dau roade.

Pro Infrastructura anunta la randul sau in august 2020 ca prima portiune din autostrada Moldovei (A7) se afla in constructie in apropiere de Bacau, fiind la acea data gata in proportie de peste 60%, existand astfel posibilitatea darii in folosinta la inceputul anului 2021: „

„Asa cum va spuneam la mijlocul lunii iulie, tronsonul sud-vestic dintre DN11 si DN2 Sud (7,3 km de drum cu 2 benzi) este complet finalizat, fiind instalate pana si bancutele si panselutele in spatiile de servicii. Desi ministrul Bode afirma ca in mandatul dansului nu va ctitori muzee rutiere in aer liber, realitatea tine sa il contrazica. Solicitam Ministerului Transporturilor si CNAIR sa gaseasca de urgenta mijloacele legale pentru deblocarea situatiei si pentru deschiderea traficului pe acest prim segment al centurii Bacau”.

Astfel cum este proiectata, Autostrada Moldovei (A7) se intinde de la Ploiesti-Buzau pana in Suceava-Siret, acoperind toata zona de Est a tarii. Conform planului, Autostrada Moldovei este impartita in 8 tronsoane, respectiv:

1. Ploiesti – Buzau – in etapa de realizare SF si Proiectare
2. Buzau – Focsani – in etapa de realizare SF si Proiectare
3. Focsani – Bacau – in etapa de realizare SF si Proiectare
4. Centura Bacau – in executie, termen de finalizare 2021
5. Bacau – Roman – in etapa de realizare SF si Proiectare
6. Roman – Pascani – in etapa de realizare SF si Proiectare
7. Pascani – Suceava – in licitatie pentru SF+PT
8. Suceava – Siret – in licitatie pentru SF+PT

Articolul precedentINFRASTRUCTURA NE OMOARA – Romania pe primul loc in UE la decese de pietoni: 40,4 decese/1 milion locuitori
Articolul următorAUTOSTRADA COMARNIC-BRASOV MAI ARE DE ASTEPTAT – Ministerul Transporturilor a desemnat castigatorul pentru nodul rutier Comarnic Nord, dar va semna contractul dupa ce se solutioneaza contestatiile

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.